فرمولی طلایی برای که نکات کتاب در حافظه تان حک شود

به گزارش اخذ ویزا، در این بسته دانستنی تحصیلی شما را با یکی از راحت ترین روش های ثبت اطلاعات درسی در حافظه بلند مدت آشنا می کنیم.

فرمولی طلایی برای که نکات کتاب در حافظه تان حک شود

به گزارش خبرنگار در سال 1805 به دلیل گران بودن کاغذ، هر دانش آموزی قادر به خرید آن نبود و بهترین روش برای صرفه جویی در خرید کاغذ، آموزش گروهی بود.

در آن زمان افرادی شروع به آموزش دادن به بچه ها فقیر کردند اما به دلیل فقر و ناتوانی این دانش آموزان در تهیه کاغذ، فلش کارت که کوچک تر و به صرفه تر از کاغذهای بزرگ معمولی بود، وارد فرآیند آموزش شد و در آن دوران به این کارت ها، کارت مطالعه می گفتند.

فلش کارت دقیقا برای چه کاری استفاده می شود؟

فرمول ها، واژگان، تاریخ رویدادها و همه چیزهایی را که به حالت سوال و جواب است می توان با وارد کردن آن در فلش کارت در دسترس بیشتر و راحت تری قرار داد.

استفاده آسان تر آن به طور مثال در مترو، اتوبوس، تاکسی، مهمانی، منزل و غیره از کمترین مزایای آن است.

چند نوع فلش کارت داریم؟

از نظر محتوایی فلش کارت ها 4 نوع اند.

نوع اول:

یک سمت فلش کارت سوال و طرف دیگر آن جواب است به طور مثال فلش کارت های درس دینی، ادبیات و غیره می توان اشاره کرد.

نوع دوم:

روی یک سمت کارت آموزش دروس به صورت مختصر و نکته ای آمده است و در سمت دیگر سوال و پاسخ تشریحی مرتبط نوشته شده است به طور مثال دروس عربی و ریاضی و فیزیک.

نوع سوم:

پشت و روی فلش کارت کاملاً خلاصه درس و مطالب مهم درسی نوشته شده است به طور مثال درس زیست شناسی.

نوع چهارم:

این نوع اغلب برای مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه است که در یک روی فلش کارت اشکال و تصاویر کشیده شده و در روی دیگر آن توضیح آن اشکال نوشته می شود.

چگونه خودمان فلش کارت بسازیم؟

تمام وسایلی که نیاز دارید تنها کتاب، ماژیک، اتوماتیک و مقوا یا کاغذ است. حالا با سلیقه خود شروع به برش مقواهای هم اندازه به تعداد دلخواه کنید و بعد از تشخیص نوع فلش مورد نیازتان، اقدام به وارد کردن و نوشتن اطلاعات کتاب در آنها کنید.

چند نکته درباره استفاده بهتر از فلش کارت ها

مطالعه فلش کارت ها: مطالعه کارت هایتان نیاز به زمان از قبل معین شده ندارند. کافی است همیشه همراهتان باشند و در مواقعی که مثل زمان انتظار برای آمدن اتوبوس آنها را دوره کنید.

تقلب ممنوع: برای افزایش قدرت حافظه تان در نگهداری اطلاعات، ترجیحاً از نگاه کردن فوری و بدون تأمل به پشت کارت هایتان برای دیدن جواب ها اجتناب کنید.

کمک دریافت از اطرافیان: می توانید از دوستتان بخواهید سوالات را از شما بپرسد و از شما امتحان شفاهی بگیرد تا پاسخ ها را بدون دسترسی به آنها بیان کنید و در حافظه تان ثبت کنید.

دور ریختن فلش کارت ها ممنوع: تا زمانی که اطمینان حاصل نکردید که تمام و کمال، محتوا و مطالب فلش کارت ها را یاد گرفتید یا خیر آنها را دور نیندازید.

فلش کارت های مهم را معین کنید: فرمول ها و مطالب فلش کارت های مهم را رنگی یا هایلایت کنید.

تمیزی فلش کارت را جدی بگیرید: بهتر است از اتوماتیک یا ماژیکی استفاده کنید که فلش کارتتان را لکه دار نکند و یا از آن طرف کاغذ جوهرش معین نباشد.

کوتاه و شفاف بنویسید: کوتاه و مختصر نویسی در سوال و جواب ها، رغبت شما را در مطالعه بیشتر می کند.

خلاقیت به خرج دهید: استفاده از رنگ های مختلف در نوشتن فلش کارت ها، حس و حال و انگیزه بیشتر و بهتری برای مطالعه چند باره آن به شما می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 576

به "فرمولی طلایی برای که نکات کتاب در حافظه تان حک شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمولی طلایی برای که نکات کتاب در حافظه تان حک شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید