قسمت عمده ای از جاذبه های گردشگری اردبیل در روستاها قرار گرفته است

به گزارش اخذ ویزا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: قسمت عمده ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی گردشگری و آثار ثبت ملی شده استان اردبیل در روستاها قرار گرفته است.

قسمت عمده ای از جاذبه های گردشگری اردبیل در روستاها قرار گرفته است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی در جلسه آنالیز مسائل و مسائل اقامتگاه های بوم گردی استان بیان نمود: ارزان بودن مقاصد گردشگری در استان اردبیل نسبت به سایر استان ها در کشور می تواند فاکتور مهمی برای حضور گردشگران بیشتر در استان اردبیل باشد.

او ادامه داد: ضروری است تعریف درستی از بوم گردی در سطح استان ارائه کنیم زیرا هدف ما در این زمینه معرفی غذاهای بومی، فرهنگ بومی و سازه های بومی به گردشگران داخلی و خارجی است.

فلاحی با تأکید بر اهمیت معرفی این واحدها، اضافه نمود: استقبال گردشگران خارجی از واحدهای بومی در استان اردبیل در دو سال گذشته بسیار کم سابقه بوده است و ما امیدواریم با اقدامات انجام یافته برای معرفی بیشتر این ظرفیت روستایی استقبال گردشگران خارجی بیشتر از گذشته باشد.

میر علی رحیمی زاد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در این جلسه توضیح داد: بهره وری صنعت گردشگری نسبت به میزان سرمایه گذاری در آن بسیار بالا است و توسعه این صنعت اقتصاد روستاهای استان اردبیل را متحول خواهد نمود.

او بیان نمود: 12 روستا هدف گردشگری و 46 روستای دیگر که دارای جاذبه گردشگری است.

رحیمی زاد ادامه داد: سال جاری بیش از شش میلیارد ریال به وسیله سازمان همیاری ها و بیش از ده میلیارد ریال نیز از محل های دیگر برای توسعه بافت روستایی در استان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رحیمی زاد بابیان این که تسهیلات کم بهره 400 تا 600 میلیون ریالی برای ارائه به روستاییان در نظر گرفته شده است، اضافه نمود: تأکید ما بر حفظ بافت سنتی روستا و تیپ طبیعی منطقه برای توسعه بوم گردی در روستاها است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 496

به "قسمت عمده ای از جاذبه های گردشگری اردبیل در روستاها قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت عمده ای از جاذبه های گردشگری اردبیل در روستاها قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید