قلعه بندبن یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است

به گزارش اخذ ویزا، سیری در ایران/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، قلعه بندبن یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است.

قلعه بندبن یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است

بندبن روستایی زیبا و تاریخی است که در آن قلعه ای سنگی متعلق به دوران باستان وجود دارد که قدمت این قلعه به صدها سال پیش باز می شود و ساکنان این نقطه جغرافیایی از آن به عنوان قلعه دفاعی در برابر حملات دشمنان دریای خود استفاده میکردند. در زیر این قلعه راهها، راهروها و دالانهای برای تردد وجود داشته که نقشه زیرزمینی آن در حال حاضر موجود نیست. در معماری این قلعه از مواد و ترکیبات خاص و کم نظیری استفاده شده که با وجود رطوبت شدید هوا در حاشیه جنوبی دریاچه خزر، آن را تا به امروز پابرجا نگه داشته است.

معماری بی نظیر در کنار زیبای منظره قلعه، شگفتی کارشناسان یونسکو را سبب شد، زیرا در ساخت این قلعه از ترکیب خاصی از زرده تخم مرغ و ساروج به منظور استحکام میان سنگها استفاده شده است. برج موجود بخشی از یک قلعه بسیار بزرگ بوده که برج نگهبانی آن در بخش جنوبی قلعه و مشرف بر دهکده بندبن هنوز نیز کاملا سالم به جامانده است. این برج سنگی به قطر 4.5 متر هشت سنگ انداز سالم دارد. از خود قلعه جز یک دیوار سنگی با ملاط گچ به طول پنج متر و به پهنای 120 سانتیمتر چیز دیگری بر جای نمانده و بخش شمالی آن به وسیله جویندگان گنج و غارتگران آثار باستانی ویران شده است. در جبهه خاوری هم درب قلعه به ارتفاع یک متر هنوز پا برجاست. دسترسی به قلعه از راه شهر رودسر به روستای بندبن میسر است. باید وارد باغات مرکبات بندبن شد و با طی یک کیلومتر به برج رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2407

به "قلعه بندبن یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه بندبن یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید