ماجرای معطلی حریف تیم ملی ایران در عمان چه بود؟، نگرانی قطری ها بابت کارشکنی اماراتی ها

به گزارش اخذ ویزا، تیم ملی فوتبال عراق برای ورود به خاک کشور امارات دچار معطلی شد.

ماجرای معطلی حریف تیم ملی ایران در عمان چه بود؟، نگرانی قطری ها بابت کارشکنی اماراتی ها

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم ملی فوتبال عراق که حریف تیم ملی کشورمان در گروه D جام ملت های آسیاست، مانند ایران در قطر اردوی خود را برپا نموده بود و به این ترتیب برای پرواز به امارات دچار مشکلاتی شد.

از آنجایی که کشور امارات اجازه پرواز مستقیم از قطر به خاک کشورش را نمی دهد، تیم هایی که از قطر راهی امارات شدند با مشکلاتی روبرو بودند. با این حال تیم ملی ایران با پرواز چارتر از دوحه راهی جزیره کیش شد تا بدون دردسر این مشکل را پشت سر بگذارد، اما سایر تیم ها ابتدا راهی عمان شدند و به وسیله فرودگاه مسقط به امارات سفر کردند. این مشکل گریبان تیم عراق را هم گرفت و در کنار آن تاخیر پرواز این تیم حاشیه های دیگری را هم ایجاد کرد.

انتشار عکسی از بازیکنان تیم ملی عراق و نسبت دادن این عکس به تیم فعلی، خبری را در پی داشت که پرواز عراقی ها با 9 ساعت تاخیر همراه بوده و بازیکنان این تیم مجبور شده اند به شکل نامناسبی در فرودگاه مسقط استراحت نمایند. با این حال یکی از اعضای تیم ملی عراق در مورد انتشار این عکس و تاخیر پرواز تیم ملی کشورش به امارات به خبرنگار خبرنگاران گفت: این عکس قدیمی و فکر می کنم برای 8 سال پیش است. پرواز ما به امارات تاخیر داشت و به دلیل تاخیر در پرواز بین دو تا سه ساعت دچار معطلی بیشتر در فرودگاه مسقط شدیم.

کارشکنی اماراتی ها برای بعضی تیم ها یکی از نگرانی های جام ملت های آسیاست. همانطور که برای تیم ایران مشکلاتی برای تحویل چمدان ها ایجاد شد و همین مسئله نظم اولین تمرین تیم ملی ایران را به هم ریخت و شب گذشته نیز سعود المهندی، رئیس قطری کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و پنج خبرنگار قطری اجازه ورود به خاک کشور امارات را پیدا نکردند. با این حال پس از تاخیری چند ساعته این مشکل حل شد و المهندی با پرواز دیگری راهی امارات شد.

این در حالی است که امارات متحده عربی به میزبان جام ملت های آسیا 2019 توافق نامه ای را با کنفدراسیون فوتبال آسیا امضا نموده است. توافق نامه ای که تعهداتی را برای امارات به عنوان میزبان ایجاد می نماید که ورود تیم های شرکت نماینده، مسئولان، کلیه رسانه های آسیایی و بین المللی و تماشاگران بلامانع می نماید.

حالا قطر به عنوان کشوری که در حال حاضر بیشترین چالش سیاسی را با امارات متحده عربی دارد، نگرانی هایی در این زمینه خواهد داشت. تیم ملی قطر فردا (شنبه) راهی امارات است و این نگرانی وجود دارد کارشکنی اماراتی ها گریبان آنها را هم بگیرد تا مانند تیم ملی عراق پروازشان دچار تاخیر شده یا مانند رئیس قطری کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه ورود پیدا ننمایند. با این حال به نظر می رسد این رفتارها آغاز ایجاد مشکلاتی از این قبیل از سوی امارات برای بعضی تیم ها باشد که پیش بینی شده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 537

به "ماجرای معطلی حریف تیم ملی ایران در عمان چه بود؟، نگرانی قطری ها بابت کارشکنی اماراتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای معطلی حریف تیم ملی ایران در عمان چه بود؟، نگرانی قطری ها بابت کارشکنی اماراتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید