نبی: برای میزبانی جام ملت های آسیا 12 ورزشگاه استاندارد داریم

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران، مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفت و گو با رادیو ایران درباره درخواست ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 گفت: هر بخشی از کشور باید چشم اندازی برای خود داشته باشد و میزبانی جام ملت های آسیا 2027 چشم انداز ماست و نباید از این مسائل دور شویم چون الان امکانات لازم را نداریم، نباید از چشم انداز خودمان هم دور بمانیم.

نبی: برای میزبانی جام ملت های آسیا 12 ورزشگاه استاندارد داریم

* در گذشته ورزشگاه های مناسبی نداشتیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه در صورت کسب میزبانی جام ملت ها، کشور از جهات مختلف در راستا توسعه قرار می گیرد، گفت: در حال حاضر از حیث حمل و نقل، هتل داری و یکسری از بخش های دیگر مسئله ای نداریم. باید در یکسری از فاکتورها تقویت شویم. یک زمانی ما برای جام ملت های آسیا میزبان شده بودیم اما آن موقع ورزشگاه های مناسبی نداشتیم اما همان تقاضا باعث شد بخشی از نواقص خودمان را برطرف کنیم.

* علاقه مندان به فوتبال فاکتور برنده ما هستند

وی که در برنامه رادیویی ایران امروز صحبت می کرد یادآور شد: با توجه به برگزاری جام ملت های آسیا 2023 در کشور چین و شرق آسیا، قاعدتا غرب آسیا می تواند میزبان جام ملت های آسیا 2027 باشد. باید بحث میزبانی ادامه داشته باشد و نگاه بدبینانه نداشته باشیم. باید در بخش توسعه هدف داشته باشیم و چارچوب این هدف هم مشخصا به تعامل،حمایت، هماهنگی و همکاری در بخش های مختلف کشور بازمی شود. یکی از فاکتورهای برنده ما در این موضوع جمعیتی است که می توانیم در کشورها داشته باشیم.

* 12 ورزشگاه استاندارد در ایران داریم

نبی در واکنش به اینکه در سال 1393 هواداران فاکتور موفقیت آمیز ایران بودند اما امارات به خاطر تسهیلات بهتر، میزبان جام ملت های آسیا 2019 شد، اذعان کرد: در آن مقطعی نواقصی داشتیم اما الان در کشورمان 12 ورزشگاه استاندارد داریم.

* 8 ورزشگاه مناسب برای میزبانی داریم

وی در واکنش به اظهارات هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی مبنی بر اینکه ورزشگاه های ایران استانداردهای لازم را ندارد، گفت: آقای هاشمی طبا سابقه ورزشگاه ها را در سنوات گذشته دارند و روی مسائل گذشته این موضوع را مطرح کردند. وقتی لیگ ما حرفه ای شد، ورزشگاه ها هم به روز شدند. نبایدزیر آفتاب بنشینیم و منتظر سایه باشیم. الان هشت ورزشگاه مناسب برای برگزاری جام ملت ها داریم.

* انگیزه جام ملت ها باعث حرکت ملی در کشور می شود

دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: انگیزه ما برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027، باعث شکل گیری یک حرکت ملی در کشور می شود. اگر بتوانیم بعد از سال ها برای کشورمان میزبانی بگیریم، همه راضی می شوند. ما باید در بحث سخت افزاری و امکانات زیرساختی کار کنیم.

* تا 2027 می توانیم نواقص را برطرف کنیم

نبی درباره اظهارات محمدرضا تابش مبنی بر اینکه ایران نمی تواند تا هفت سال آینده میزبان جام ملت های آسیا شود و حتی نمی توان بلیت فروشی را همانند کشورهای اروپایی در ایران اجرا کرد اظهار کرد: ما تا 2027 زمان کافی خواهیم داشت و با توجه به جلساتی که با نهادهای مختلف برگزار می کنیم، نقاط ضعف را برطرف می کنیم. باید این نواقص براساس چشم اندازها برطرف شود. ما نرم افزار این بخش را براساس نبوغ ایرانی ها خواهیم داشت. در بخش سخت افزاری تقریبا ورزشگاه های ما استاندارد است و باید به آن ظرفیت برسیم.

* اگر میزبان نشویم، چیزی از دست نمی دهیم

وی ادامه داد: یکی از مباحث اصلی این است که باید تعامل لازم با وزارتخانه ها و مجلس شورای اسلامی ایجاد شود. ما فرصت لازم را با تعامل خواهیم داشت. نهایتا این است که ما در صورت نگرفتن میزبانی هم چیزی را از دست نمی دهیم و می توانیم به خاطره این موضوع بخشی از نواقص را برطرف کنیم.

* باید با وزارتخانه ها هماهنگ شویم

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا تا به امروز برنامه ایران برای اخذ میزبانی نوشته شده و آیا تعامل های لازم اجرا شده است یا خیر گفت: ما باید در بخش های مختلف با وزارت خانه ها هماهنگ شویم. قاعدتا فدراسیون فوتبال این راستا را با توجه به تجربه ای که در گذشته داشته، سرعت خواهد بخشید. فدراسیون فوتبال با توجه به تجربیات گذشته خود، درخواست میزبانی کرده و باید بتوانیم نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنیم.

نبی همچنین با اشاره به نواقص موجود در برخی از کشورها در حین میزبانی جام ملت ها گفت: قاعدتا در شرایط کنونی از کشور عمان که شاید درخواست میزبانی بدهدف بهتر هستیم. به یاد دارم امارات در حین میزبانی جام ملت ها زمین تمرین مناسب نداشت. از طرفی نمی توان خودمان را با قطر مقایسه کنیم چون کشور کوچکی است و همین موضوع کار آن ها را راحت کرده است. ما کشور پهناوری داریم و برای موفقیت باید دست به دست هم بدهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 991

به "نبی: برای میزبانی جام ملت های آسیا 12 ورزشگاه استاندارد داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبی: برای میزبانی جام ملت های آسیا 12 ورزشگاه استاندارد داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید