مایکروسافت: باید بازی های کوچک تر جایزه بگیر بسازیم
به گزارش اخذ ویزا، اگر شما اخیراً اخبار دنیای گیمینگ را دنبال نموده باشید می دانید که مایکروسافت چندی پیش یک تعدیل نیروی گسترده داشت. به حدی که چند عدد از استودیوهای شرکت بتسدا بسته شدند و حدود 1900 نفر از این شرکت اخراج شدند. همین موضوع باعث شد که گیمرها انقادات زیادی به این شرکت وارد نمایند و حال مایکروسافت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است.
تنها یک روز پس از بسته شدن شرکت سازنده بازی های فای راش (Hi Fi Rush) یعنی شرکت تنگو (Tango) مایکروسافت اظهار داشت که روند کاری و دیدگاه این شرکت تغییر نموده است. طبق چیزی که گفته شده این شرکت میخواهد تا روی ساخت بازی های کوچک ولی برنده جایزه تمرکز داشته باشد تا اعتبار مایکروسافت را بالاتر ببرد.
پس از بسته شده این استودیو یک رویداد و گفتمان در شرکت مایکروسافت برگزار گردید. در آن مت بوتی (Matt Booty) مسئول بخش ایکس باکس مایکروسافت اظهار داشت که هدف اصلی این شرکت ساخت بازی های کوچکی است که بتواند برای مایکروسافت جوایز زیادی برنده گردد. حال اینکه منظور از یک بازی کوچک تا چه حد کوچک است معین نیست.
بازی های فای راش یکی از عناوین نسبتاً کوچک مایکروسافت بود. این بازی توانست موفقیت بسیار زیادی در دنیای گیمینگ بدست بیاورد و جوایز زیادی برنده گردد. در نتیجه دقیقاً کاری که مایکروسافت از شرکت های بازی ساز خود می خواست را انجام داد ولی بحث اینجاست که استودیوی سازنده آن با وجود این کار بسته شد. نکته جالب اینجاست که این حرف مت بوتی با واکنش سازنده بازی های فای راش نیز در توییتر روبرو شد.
بسته شدن تنگو گیمز باعث ناامیدی افراد زیادی در دنیای گیمینگ شد. به علت اینکه این شرکت به شدت خلاق بوده و عناوین بسیار با کیفیتی در این مدت فراوری می کرد. از این بازی ها می توان به های فای راش و شیطان درون (The Evil Within) اشاره نمود. نکته اینجاست که عناوین شرکت تنگو شاید موفقیت بسیار زیادی کسب ننموده باشند ولی بحث اینجاست که به شدت خلاقانه بودند. این شرکت به طور کامل بیرون از چارچوب عمل می کرد و به همین علت جوایز زیادی برنده می شد.
در کنار تنگو، شرکت مایکروسافت شرکت سازنده بازی ردفال (Redfall) یعنی شرکت آرکین (Arkane) را نیز بست. در نتیجه مایکروسافت دو عدد از خلاق ترین استودیوهای خود را بست و به همین علت شانس خود را برای رسیدن به هدف اصلی خود کم کرد. نکته جالب اینجاست که در نامه بسته شدن این دو استودیو نوشته شده بود که تمرکز اصلی مایکروسافت به سمت ساخت عناوین بزرگ و ثابت است. این در صورتی است که فردای همان روز این شرکت اظهار داشت که میخواهد بازی های کوچک و برنده جایزه بسازد. این تضاد در حرف های مسئولین مایکروسافت باعث شده که افراد زیادی به این کمپانی بی اعتماد شوند.
منبع: VGC
منبع: دیجیکالا مگ