مجلس نمایندگان آمریکا وتوی ترامپ درباره لایحه دفاعی را لغو کرد

به گزارش اخذ ویزا، مجلس نمایندگان آمریکا با لغو وتوی ترامپ درباره لایحه بودجه دفاعی موافقت کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا وتوی ترامپ درباره لایحه دفاعی را لغو کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، 322 قانون گذار مجلس نمایندگان با لغو وتوی ترامپ موافقت نموده و 87 قانون گذار نیز با آن مخالفت کردند.

برای لغو وتوی ترامپ به رای دو سوم نمایندگان مجلس نمایندگان و مجلس سنا احتیاج است و در صورت تحقق آن، لایحه بودجه دفاعی آمریکا بدون موافقت رئیس جمهوری تصویب خواهد شد.

اقدام بعدی سنا هنوز معلوم نیست اما سناتورها امروز (سه شنبه) به واشنگتن بازمی گردند. با این حال به دلیل اهمیت سیاسی بودجه نظامی، لایحه مجوز دفاع ملی به احتمال زیاد رای می آورد.

ترامپ به دلیل تغییر نام بعضی پایگاه های ارتش از چهره های کنفدراسیون (چهره های هوادار برده داری در زمان جنگ های داخلی آمریکا) با این لایحه مخالفت نموده بود و از دموکرات ها به دلیل عدم لغو بعضی محافظت های حقوقی برای شرکت های فنی خشمگین است.

ترامپ گفته است که تاسیسات نظامی باید همچنان اسامی کنفدراسیون را داشته باشند و بعضی شرکت ها همچون فیس بوک و توییتر دارای ملاحظات حقوقی هستند که باید لغو گردد.

تعداد کمی از جمهوری خواستار کنگره با ترامپ همسو بودند اما بیشتر آنها می گفتند که وتو را لغو می نمایند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وتوی ترامپ را یک اقدام بی فایده خواند.

آدام اسمیت، رئیس کمیته سرویس های مسلح مجلس نمایندگان از همکاران خود خواست تا به نفع قانون این وتو را لغو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1487

به "مجلس نمایندگان آمریکا وتوی ترامپ درباره لایحه دفاعی را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا وتوی ترامپ درباره لایحه دفاعی را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید