پکن خواستار روابط بدون درگیری و تقابل با واشنگتن شد

به گزارش اخذ ویزا، وزیر امور خارجه چین با توصیف روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان به عنوان در یک چهار راه، خواستار رابطه بدون درگیری و تقابل بین چین و ایالات متحده شد.

پکن خواستار روابط بدون درگیری و تقابل با واشنگتن شد

از سی جی تی ان تلویزیون بین المللی چین، وانگ یی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه یک گردهمایی در پکن که موضوع آن روابط چین و آمریکا بود گفت: دو کشور نخست باید کسب و کار خود را به خوبی مدیریت کنند تا روابط چین و ایالات متحده به جهت درست بازشود.

وی با انتقاد از دولت ترامپ که تنها به دنبال برآوردن نیازهای خود بود گفت: این رویکرد روابط دو کشور را از جهت طبیعی دور کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی و در آستانه سال نو چینی، بزرگترین تعطیلات کشور، رئیس جمهوری چین شی جین پینگ با جو بایدن رئیس جمهوری جدید ایالات متحده تلفنی گفت وگو کرد . در این تماس، رهبران موافقت کردند در مورد موضوعات اصلی با هم کار کنند.

وانگ با بیان اینکه برای کاهش تنش و احیای دوستی گذشته درک متقابل اهمیت دارد و از آمریکا خواست دست از مداخله در امور داخلی پکن بردارد.

مساله تایوان همچنان یکی از بزرگترین موضوعات در روابط چین و ایالات متحده است که وانگ یی موضع چین را در این مورد کاملاً شفاف اظهار داشت.

او گفت: ما از آمریکا می خواهیم از انتقاد از حزب کمونیست و سیستم سیاسی چین دست بردارد. همچنین از این کشور می خواهیم از ادامه صحبت و یا حتی حمایت از سخنان و اقدامات اشتباه نیروهای تجزیه طلب برای استقلال تایوان دست بردارد.

وانگ ابراز امیدواری کرد که واشنگتن به تصمیمات پکن در مورد مناطق تحت حاکمیت خود احترام بگذارد و اضافه کرد: ما قصد به چالش کشیدن یا جایگزینی ایالات متحده را نداریم.

وزیر خارجه چین شرح داد: با توجه به تفاوت های بین دو کشور، طبیعی است که با آمریکا در سیستم اجتماعی، توسعه، تاریخ و فرهنگ اختلاف نظر داشته باشیم ،آنچه مهم است،تقویت درک متقابل از طریق گفت وگو است و اجازه ندهیم روابط ما با اختلاف نظر تعریف شود.

وانگ خواستار از سرگیری مبادلات دوجانبه در همه زمینه ها شد و اضافه کرد: طی 40 سال گذشته روابط دیپلماتیک، بخش های مختلف دو کشور پیوندهای عمیق ایجاد کرده است. مردم چین و آمریکا از دوستی دیرینه برخوردار هستند که باید در برابر فراز و نشیب های بعدی سیاسی روابط مصون بمانند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1683

به "پکن خواستار روابط بدون درگیری و تقابل با واشنگتن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن خواستار روابط بدون درگیری و تقابل با واشنگتن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید