نتیجه ملاقات جنجالی تغییر نمی کند، پیکان برنده ملاقات با سایپا

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران، در یکی از ملاقاتهای هفته بیست و سوم لیگ برتر تیم های سایپا و پیکان در شرایطی به مصاف هم رفتند که تیم سایپا به دلیل قرار داشتن در انتهای جدول رده بندی به سه امتیاز این ملاقات احتیاج داشت اما این تیم پیکان بود که رقابت انتهای جدولی ها را از رقیب خودروساز خود برد تا شانسش برای ماندن در لیگ برتر را افزایش دهد.

نتیجه ملاقات جنجالی تغییر نمی کند، پیکان برنده ملاقات با سایپا

هر چند پنالتی بحث برانگیزی که داور برای پیکان بیان کرد و باعث رقم خوردن گل فزونی این تیم در دقیقه 86 بازی شد، اما یک اتفاق عجیب دیگر در وقت های اضافه این بازی را به یکی از جنجالی ترین ملاقاتهای تاریخ دو تیم تبدیل کرد.

سایپایی ها که با شکست در این ملاقات همچنان در منطقه قرمز جدول جا خوش کردند، پس از آنکه متوجه شدند پیکان در وقت های اضافه ششمین تعویضش را انجام داده است، با ارسال نامه ای به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خواهان رسیدگی به این تخلف و تغییر نتیجه بازی شدند.

مهرداد سراجی مدیرعامل باشگاه سایپا که عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز هست در نامه ای به کمیته مسابقات سازمان لیگ خواهان رسیدگی به این اتفاق شد.

در این مورد گفته می گردد شهاب الدین عزیزی خادم نیز که در نامه ای به کمیته انضباطی خواهان رسیدگی به تخلفات دربی تهران و بازی پرسپولیس و سپاهان شده بود، به طور شفاهی از دپارتمان داوری خواسته است تا به یک تعویض اضافه در ملاقات سایپا و پیکان هم رسیدگی گردد.

دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال نیز که سرپرستی آن را حسن کامرانی فر به تازگی بر عهده گرفته است به همراه سایر اعضای آن به آنالیز تمام جوانب این موضوع پرداختند.

کامرانی فر در حالی رسیدگی به انجام شش تعویض پیکان در جریان ملاقات با سایپا را مورد آنالیز قرار داد که صحبت هایی درباره عدم قانون معین در آئین نامه بازی ها راجع به این موضوع مطرح شده بود؛ اما سرپرست این دپارتمان در مصاحبه با خبرنگاران، تمکین از قوانین بین المللی فیفا را در این زمینه بیان کرد.

دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال پس از آنالیز اتفاقات مربوط به ملاقات پیکان و سایپا جزئیات آن را در اختیار دبیرکل فدراسیون فوتبال قرار داده است.

خبرنگاران کسب اطلاع کرد در آنالیز این موضوع تاکید شده است از آنجایی که بازیکن تعویضی ششم تاثیری در جریان بازی نداشته و حتی توپ را لمس نکرده است، بنابراین نتیجه بازی تغییر نخواهد نمود و پیکان برنده این بازی خواهد بود. این تصمیم با پشتوانه تاکید قوانین فیفا اتخاذ شده و به نظر می رسد قطعی خواهد بود.

بر اساس اطلاعات خبرنگاران قرار است تصمیم نهایی در خصوص پرونده ملاقات سایپا و پیکان با حضور دبیرکل فدراسیون در کمیته انضباطی اتخاذ گردد. از آنجایی که مسئولیت تعویض تیم ها با سرپرست است به احتمال زیاد جرایمی از سوی کمیته انضباطی برای اصغر مدیرروستا سرپرست تیم پیکان در نظر گرفته خواهد شد.

بنابراین طبق قوانین فیفا و تصمیم دپارتمان داوری، برگزاری مجدد دربی خودروسازان منتفی خواهد بود و رای نهایی نتیجه بازی که فزونی 2 بر یک پیکان بود را تایید خواهد نمود.

سه امتیاز این ملاقات برای تیم پیکان از اهمیت بالایی برخوردار بود چرا که شاگردان مهدی تارتار با این پیروزی 30 امتیازی شدند و در رده هفتم جدول قرار گرفتند تا حدود زیادی از منطقه خطر فرار کند.

اما نارنجی پوشان سایپا که هنوز هم رایزنی ها برای تغییر نتیجه این بازی را به وسیله مدیران صنایع ادامه می دهند با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند و بعد از ماشین سازی گزینه دوم سقوط به لیگ دسته اول هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1857

به "نتیجه ملاقات جنجالی تغییر نمی کند، پیکان برنده ملاقات با سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه ملاقات جنجالی تغییر نمی کند، پیکان برنده ملاقات با سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید