نقشه راه دریایی تدوین گردد، تهیه سند توسعه گردشگری دریایی

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی ضمن بیان این مطلب که زمانبندی تمامی طرح های حوزه دریایی باید معین و نقشه راه جامع در این رابطه تدوین گردد، گفت: تهیه دقیق آمار و اطلاعات در امور پر اهمیت و معین شاخص بندی در فعالیت ها به عنوان یکی از اولویت هاست.

نقشه راه دریایی تدوین گردد، تهیه سند توسعه گردشگری دریایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات خرید دعوتنامه کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زمان عملیات دریایی باید در کنار سرویس دهی و زمان عملیات تخلیه بارگیری کشتی کاهش یابد، توضیح داد: جزییات امور یدک کشی، مانور کشتی، عملیات پاس و تمامی پروسه های بندری و دریایی باید برای بهره وری بیشتر تحلیل و نقاط قوت و ضعف، آنالیز و پایش گردد. باید از حداکثر ظرفیت موجود تجهیزات و نیروی انسانی در بنادر استفاده گردد و در تمام حوزه های حمل و نقل دریایی، کارمندان و کارشناسان اطلاعات خود را بروز نمایند.

ایدنی خواهان نگارش طرح جامع توسعه دریایی همزمان با احداث فاز3 بندر شهید رجایی شد و افزود: تفکیک و شماره گذاری لنگرگاه ها بر اساس کاربری ها از دیگر الویت های بخش دریایی در سال آینده باشد.

وی از احداث دکلVTS و نصب تجهیزات VHF در منطقه مدکندالوی قشم به عنوان یکی از مناطق پرتردد گردشگری، در آینده ای نزدیک اطلاع داد و افزود: طرح جامع مدیریت بحران برای ارائه واکنش سریع و استفاده بهینه از تجهیزات و سیستم ها باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بر لزوم توجه بیشتر به ارایه آموزش های دریانوردی وکنترل مستمر گواهینامه ها تاکید نمود و اضافه نمود: برای تضمین کردن حفظ جان انسان ها در سفرهای دریایی نوروز 95، بازرسان در بحث ایمنی شناورها سختگیرانه عمل نمایند و هیچ گونه اغماض و مماشاتی در این رابطه نداشته باشند.

وی ضمن اعلام این مطلب که امور اجرایی مربوط ثبت شناوران و صدور گواهینامه های دریانوردی می تواند به شرکت های خصوصی واگذار گردد، اضافه نمود: اداره کل تنها امور مربوط به تایید نهایی مجوزها را انجام دهد.

ایدنی بر لزوم نگارش سند توسعه گردشگری در همه جوانب تاکید نمود و گفت: وجوه اداره شده فرصت مناسبی برای نقش آفرینی واحدهای مختلف در توسعه این صنعت است. باید بر امورات شناورها و بنادر صیادی نظارت بیشتری صورت گیرد و به بنادر فاقد امکانات، مجوز فعالیت داده نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 744

به "نقشه راه دریایی تدوین گردد، تهیه سند توسعه گردشگری دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه دریایی تدوین گردد، تهیه سند توسعه گردشگری دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید