هشدار آمریکا به ترکیه درخصوص حفاری در آبهای قبرس

به گزارش اخذ ویزا، وزیر خارجه آمریکا، امروز (شنبه) به ترکیه هشدار داد که در فعالیت حفاری در دریای مدیترانه مشارکت نکند و این موضوع را غیر قانونی و غیر قابل پذیرش خواند.

هشدار آمریکا به ترکیه درخصوص حفاری در آبهای قبرس

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، طی اظهارات امروزش در یونان گفت: ما به طور واضح گفته ایم که انجام عملیات در آب های بین المللی تابع یک سری قوانین است. به ترکیه گفته ایم که حفاری غیر قانونی، غیر قابل پذیرش است و ما به رویه دیپلماتیک خود ادامه می دهیم تا مطمئن شویم فعالیت ها به صورت قانونی انجام می گیرند.

پس از آنکه ترکیه به منطقه ای که مجوز فعالیت در آن توسط قبرس به شرکت های ایتالیایی و فرانسوی اعطا شده بود، یک کشتی حفاری ارسال کرد، تنش ها میان قبرس و ترکیه شدیدتر شد.

کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، اوایل امروز از آمریکا خواست تا تنش ها در شرق مدیترانه را با نفوذ خود بخواباند؛ ترکیه و قبرس، در این منطقه بر سر حقوق خود در آب های ساحلی مناقشه دارند.

میتسوتاکیس، خطاب به پامپئو گفت: آمریکا، منافعی خاص در منطقه مدیترانه شرقی دارد. قبرس، تنها خواستار اجرای قوانین بین الملل است.

از سوی دیگر، آنکارا می گوید برخی از نواحی مورد اکتشاف قبرس، مناطقی است که قبرس ترک نشین، در آن منافع مشترک با قبرس یونانی نشین دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 466

به "هشدار آمریکا به ترکیه درخصوص حفاری در آبهای قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به ترکیه درخصوص حفاری در آبهای قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید