هواوی P50 Pro یا هواوی P50 Pocket؟

به گزارش اخذ ویزا، عرضه جهانی گوشی های پرچمدار سری هواوی P50 در اواخر ژانویه شروع شد و این سازنده چینی پیش فروش دستگاه های Huawei P50 Pro و Huawei P50 Pocket را در سراسر آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی شروع کرد. اما بسیاری از علاقمندان به این سری شاید این سوال را در فکر داشته باشند که انتخاب کدامیک از این دو دستگاه می تواند برای آن ها بهتر باشد؟ در این نوشته ما قصد داریم تا با مقایسه مشخصات کامل این دو گوشی، به شما در یافتن پاسخ این سوال یاری کنیم.

هواوی P50 Pro یا هواوی P50 Pocket؟

به گزارش خبرنگاران، گوشی های پرچمدار سری P50 قرار است در روز ولنتاین، یعنی 25 بهمن ماه 1400 در دسترس کاربران جهانی قرار گیرد. اگرچه ممکن است بسته بازار های منطقه ای، شاهد تفاوت هایی باشیم، اما همه کاربران جهانی در جعبه این گوشی ها، قاب محافظ، FreeBuds و شارژر پر سرعت را دریافت خواهند کرد که این آخری باید قابل توجه باشد چرا که اغلب برند ها در حال حذف شارژر از جعبه های خرده فروشی هستند.

Huawei P50 Pocket اولین گوشی تاشوی تاشو این شرکت است که هنگام بسته شدن هیچ شکاف قابل مشاهده ای ندارد. یک صفحه نمایش دایره ای خارجی با قطر 1 اینچی برای پیش نمایش اعلان ها وجود دارد که به عنوان یک صفحه پیش نمایش برای سلفی ها با دوربین اصلی نیز عمل می نماید. P50 Pro پرچمدار گوشی هوشمند این شرکت است. سری P عکاسی محور هستند و به طور تعیین این تلفن دارای بالاترین رتبه در عملکرد دوربین است. اگرچه دوربین ها برترین ویزگی این دستگاه هستند، اما P50 Pro بعلاوه دارای صفحه نمایش دوست داشتنی، عملکرد باتری عالی و ظاهر کلی مجذوب کننده است. مشکل تنها در نبود 5G و پشتیبانی از خدمات گوگل در هر دو دستگاه است که پیامد تحریم های این شرکت به وسیله ایالات متحده آمریکاست، اما به نظر می رسد که کاربران چندان متوجه این کمبود ها نخواهند شد. با این مقدمات بیایید به آنالیز بیشتر جزیئات بپردازیم.

طراحی

Huawei P50 Pocket یکی از معدود گوشی های تاشو در بازار جهانی است و به همین علت ما آن را برنده مقایسه معرفی می کنیم. اما علاوه بر اینکه یک گوشی تاشو است، یک دستگاه بسیار زیبا نیز هست. صفحه نمایش بیرونی دایره ای آن درست مانند مواد آن زیبا به نظر می رسد. به عنوان یک گوشی تاشو، می تواند از وسط تا گردد و بسیار جمع و جور گردد. آخرین، اما نه کم اهمیت، این است که در هنگام باز شدن بسیار نازک است و ضخامت آن فقط 7.2 میلی متر است. Huawei P50 Pro نیز یک گوشی زیبا است، اما یک گوشی هوشمند سنتی با پشت شیشه ای و فریم آلومینیومی است. با این حال، برخلاف رقیب داخلی خود، ضد آب و ضد گرد و غبار با گواهی IP68 است.

صفحه نمایش

تعیینات فنی نمایشگر های موجود در Huawei P50 Pocket و P50 Pro کم و بیش یکسان است. هر دو دستگاه به پنل های OLED با یک میلیارد رنگ، وضوح +Full HD و نرخ تجدید 120 هرتز مجهز هستند. اگرچه نمی توان این پنل ها را برترین نمایشگر های بازار ندانست، اما قطعاً متعلق به بخش رده بالا هستند. در این میان Huawei P50 Pocket می تواند جالب تر باشد، زیرا دارای صفحه نمایش تاشو با نسبت تصویر 21:9 است. همانطور که قبلاً گفته شد، این پنل می تواند با تا شدن ابعاد خود را کاهش دهد و در حالی که گوشی تا شده است، می توانید از یک نمایشگر خارجی کوچک برای آنالیز اعلان ها و گرفتن سلفی با دوربین های پشتی بهره ببرید. به طور کلی گوشی Huawei P50 Pro از صفحه نمایش 6.6 اینچی با رزولوشن 1228 در 2700 پیکسل بهره می برد و P50 Pocket از نمایشگر بزرگتر 6.9 اینچی با رزولوشن 1188 در 2790 پیکسل استفاده می نماید.

نرم افزار و سخت افزار

Huawei P50 Pocket مجهز به پلتفرم موبایل اسنپدراگون 888 است، یکی از دو چیپست برتر کوالکام در سال 2021 که تعیینات پرچمدار را ارائه می نماید. علیرغم اینکه یک چیپست پرچمدار است، به علت محدودیت های تحریمی ایالات متحده، فاقد پشتیبانی از 5G است، اما با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت می گردد. می توانید دقیقاً همان بخش سخت افزاری را با Huawei P50 Pro دریافت کنید، اما در بعضی بازارها، این گوشی از چیپ ست های اختصاصی Kirin 9000 پشتیبانی می نماید. حتی نرم افزار در هر دو گوشی یکسان است که شامل HarmonyOS 2 در چین و EMUI 12 بدون خدمات Google Mobile در بازار جهانی می باشد.

دوربین ها

Huawei P50 Pro بدون هیچ شکی برترین دوربین گوشی های هوشمند را ارائه می دهد که نه تنها از Huawei P50 Pocket بهتر است، بلکه تقریباً از همه تلفن های موجود در بازار جهانی نیز بهتر است. این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS و فوکوس اتوماتیک لیزری، سنسور پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابر، دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی و سنسور تک رنگ 40 مگاپیکسلی که با همکاری لایکا ساخته شده است. هیچ راهی برای P50 Pocket وجود ندارد که بتواند با دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی، سنسور 13 مگاپیکسلی اولتراواید و لنز 32 مگاپیکسلی خود، با این گوشی رقابت کند، اما این گوشی تاشو نیز به راحتی عرصه را خالی نمی نماید. به لطف نمایشگر خارجی P50 Pocket امکان گرفتن سلفی با دوربین های عقب نیز وجود دارد که می تواند عکس های سلفی بسیار باکیفیتی را ارائه دهد.

باتری

Huawei P50 Pro به لطف باتری بزرگتر 4300 میلی آمپر ساعتی، قادر است عمر باتری بیشتری را ارائه دهد و برخلاف P50 Pocket حتی از شارژ بی سیم 50 واتی نیز بهره می برد. آخرین، اما نه کم اهمیت، فناوری شارژ سریع آن نیز قوی تر است، زیرا با این دستگاه سرعت شارژ 66 وات را دریافت خواهید کرد. در سمت مقابل گوشی تاشو P50 Pocket از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که با سیستم شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می گردد.

قیمت

Huawei P50 Pro دارای قیمتی معادل 1200 یورو / 1372 دلار آمریکا در بازار جهانی است، در حالی که برای خریدن یک یک نسخه تاشو P50 به 1300 یورو / 1487 دلار آمریکا احتیاج دارید. اگر فقط به تعیینات فنی نگاه کنیم، Huawei P50 Pro به علت داشتن دوربین های برتر، باتری بزرگتر، بدنه ضد آب و شارژ بی سیم گوشی بهتری است. اما P50 Pocket یک تلفن تاشو است و برای کسانی که عاشق دستگاه های نوآورانه و جمع و جور هستند، ممکن است انتخاب بهتری باشد. بعلاوه این گوشی تاشو برای افرادی که به گرفتن تصاویر سلفی اهمیت زیادی می دهند، می تواند گزینه مجذوب کننده تری باشد.

منبع: gizmochina، gsmarena

نوشته: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2195

به "هواوی P50 Pro یا هواوی P50 Pocket؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی P50 Pro یا هواوی P50 Pocket؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید