ورود رقیب چینی تویوتا کمری به ایران ، عکس
به گزارش اخذ ویزا، گجت نیوز نوشت: فونیکس آریزو 8 مدل 2023، سدان تازه چری در ایران است که به تازگی، مراحل تست خود را در خیابان های تهران پشت سر می گذارد.
![ورود رقیب چینی تویوتا کمری به ایران ، عکس ورود رقیب چینی تویوتا کمری به ایران ، عکس](https://visaro.ir/upload/2023/05/19/9c2eb463ff97bb7c-4061bacd40-392094cfe0e70d1e.jpg)
این خودرو یک سدان سایز میانه است که از نظر قد و هیکل، دقیقا تنه به تنه تویوتا کمری حرکت می نماید؛ این مقایسه صرفا به خاطر شباهت در میزان اجرا شده و به هیچ وجه سعی نداریم تا چینی ها را با ژاپنی ها قیاس کنیم.
طراحی ظاهری و ابعاد
میزان و ابعاد فونیکس آریزو 8 شامل 4780 میلی متر طول، 1843 میلی متر عرض و 1469 میلی متر ارتفاع می گردد و فاصله محورها هم به 2790 میلی متر می رسد. طول هیوندای سوناتا و تویوتا کمری، به ترتیب 4 و 10 سانتی متر بیشتر از فونیکس آریزو 8 است و در سایر فاکتورها، آن چنان تفاوتی ندارد.
چهره و طراحی این خودرو از آخرین امضای چری بهره می برد و به سیستم چراغ های تمام ال ای دی مجهز شده است. بعلاوه جلو پنجره با طرح X شکل طراحی شده و هواکش های گلگیر هم به کناره ترین قسمت رفته اند تا سپر را حسابی درشت تر نمایند. نمای کناری هم به ستون های 2 رنگ، رینگ های 18 اینچی (19 اینچی آپشنال) با طرح مولتی اسپاک محدود می گردد و لاستیک های 225/45 هم اینجا هستند تا در کنار سیستم ترمز تمام دیسک، خیال شما را از نرمی و ایمنی راحت نمایند.
در نمای عقبی، به دو طراحی متفاوت برمی خوریم. نسخه 1.5 و 1.6 لیتری با سیستم اگزوز 2 کاناله به بازار آمده اند که این طراحی در نسخه 2 لیتری به اگزوزهای 4 کاناله ارتقا پیدا می نماید. فرم چراغ های عقب هم چیز نوی را نشان نمی دهد و نمونه های مشابه آن را در آریزو 5 جی تی و آریزو 6 پرو دیده بودیم. البته اسپویلر داک تیل یا همان دم اردکی و آنتن کوسه ای، از جذابیت های نو در نمای عقبی هستند.
مشخصات فنی و امکانات و آپشن های فونیکس آریزو 8
در زیر کاپوت این خودرو، سه مدل پیشرانه مختلف را پیدا می کنید که هر سه آن ها، شانس واردات به ایران را دارند. نسخه استاندارد، به یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ 1.6 لیتری TGDI (با کد SQRF4J16B) مجهز شده که دقیقا همان موتور شاسی بلند چری تیگو 8 پرو است. این پیشرانه در برترین روز خود می تواند 218 اسب بخار قدرت (در دور موتور 6000 RPM) و 320 نیوتن متر گشتاور را (دور موتور 2500 تا 4000 RPM) فراوری کند. شتاب 0 تا 100 این نسخه در برترین حالت، تقریبا 8 ثانیه است.
مدل پرچمدار این خودرو که فونیکس آریزو 8 جی تی نام دارد، به موتور تیگو 8 پرو مکس مجهز شده؛ یعنی زیر کاپوت این نسخه، یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ 2 لیتری با کد SQRF4J20 واقع شده است که می تواند 254 اسب بخار قدرت (در دور موتور 5500 RPM) و 390 نیوتن متر گشتاور در دور موتور (1750 تا 4000 RPM) را به چرخ های جلویی بفرستد. شتاب 0 تا 100 این نسخه طبق گفته های چری، فقط 6 ثانیه است!
در آخرین و ضعیف ترین تریم فونیکس آریزو 8 ، موتور 1.5 لیتری توربو شارژ با کد SQRE4T15C واقع شده است که قبلا آن را در فونیکس اف ایکس هم دیده بودیم و توان آن به 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور محدود شده است. فونیکس آریزو 8 در تریم 1.5 لیتری توربو شارژ، زیاد تند و تیز نیست اما مصرف سوخت آن حسابی وسوسه نماینده است و در هر 100 کیلومتر و در حالت ترکیبی به کمتر از 6.5 لیتر می رسد.
تمام این پیشرانه ها به استاندارد آلایندگی یورو 6 مجهز شده اند و تمام قدرت خود را به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT (با 9 دنده مصنوعی) یا گیربکس اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته (با گیربکس خیس) در اختیار چرخ های جلویی قرار می دهند.
5858
منبع: خبرآنلاین