پوتین پیروزی بایدن را تبریک گفت

به گزارش اخذ ویزا، خبرگزاری تاس امروز (سه شنبه) به نقل از کاخ کرملین بیان نمود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک گفت.

پوتین پیروزی بایدن را تبریک گفت

شب گذشته مجمع گزینشگران آمریکا که رای نهایی درخصوص فرد پیروز در انتخابات این کشور را اعلام می کند، رسما گفت که جو بایدن از حزب دموکرات فرد پیروز در پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است

پوتین پیش از این اعلام کرده بود که منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات آمریکا خواهد ماند.

رئیس جمهوری روسیه اوایل آذر گفته بود که کشورش در تبریک گفتن به نامزد برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عجله نمی کند و تبریک گفتن به شخص برنده پس از حل و فصل همه مسائل حقوقی در انتخابات ممکن خواهد بود.

در حالی که تعدادی از سران جهان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفته اند، مقامات روسی پیش از این گفته بودند که منتظر نتایج رسمی نهایی انتخابات می مانند.

ولادیمیر پوتین اوایل آذر همچنین طی مصاحبه ای گفته بود که در نظام انتخاباتی آمریکا مشکلاتی وجود دارد اما تغییر این نظام کهنه فقط کار خود آمریکایی ها است.

وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سراسری روسیه گفت: کاملا بدیهی است و این برای همه جهان آشکار است و آمریکایی ها نیز به این نتیجه رسیده اند که در نظام انتخاباتی آمریکا مسائل وجود دارد و باید تغییراتی در آن صورت گیرد.

رئیس جمهوری روسیه پیشتر در مورد روابط روسیه و آمریکا اعلام کرده بود که روابط مسکو و واشنگتن آنقدر بد شده است که بدتر از این ممکن نیست.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1402

به "پوتین پیروزی بایدن را تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین پیروزی بایدن را تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید