کارشناس هندبال: برنامه ریزی فدراسیون برای انتخابی المپیک قوی نبود

به گزارش اخذ ویزا، کارشناس هندبال در خصوص عملکرد ایران در انتخابی المپیک گفت: در شرایطی که همه می دانند قطر تنها سهمیه المپیک در این مسابقات را کسب می نماید، دیگر انگیزه ای برای بازیکنان باقی نمی ماند.

کارشناس هندبال: برنامه ریزی فدراسیون برای انتخابی المپیک قوی نبود

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، شب گذشته تیم ملی هندبال ایران در سرانجام دور گروهی مسابقات انتخابی المپیک در صندلی سوم گروه خود نهاده شد و شانس کسب سهمیه المپیک از دست داد. ایران در این مسابقات برابر کره جنوبی به پیروزی رسید، مغلوب بحرین شد و با تساوی برابر کویت به کار خود در دور گروهی سرانجام داد.

مصطفی غلامی، کارشناس هندبال در خصوص عملکرد ایران در این مسابقات به خبرنگاران گفت: نداشتن بازی تدارکاتی به تیم ملی ضربه زد. علاوه بر این بعضی از لژیونرها هم با تیم نبودند و در صورت حضورشان این مسائل را نداشتیم. باخت مقابل بحرین برایمان مشکل درست کرد و اگر این تیم را می بردیم از نظر روحی - روانی و امتیازی خیلی تاثیر گذار بود.

او در ادامه بیان نمود: در شرایطی که همه می دانند قطر تنها سهمیه المپیک در این مسابقات را کسب می نماید، دیگر انگیزه ای برایشان باقی نمی ماند. با این حال بازیکنان ایران روبه روی کره جنوبی خیلی خوب بودند، در بازی با بحرین هم خوب کار کردند اما یکسری اشتباهات فردی باعث شکست شد.

این کارشناس در خصوص بازی ایران با کویت گفت: از آنجایی که بحرین مقابل کره جنوبی شکست خورده بود اگر ایران کویت را هم می برد، فایده ای نداشت. بعضی می گویند بحرین به عمد باخت تا ایران حذف گردد، البته نمی دانم این حرف چقدر درست است. در نهایت امیدوارم این بازی ها برای تیم ایران حالت تدارکاتی داشته باشد تا در مسابقات قهرمانی آسیا، ورودی جهانی را کسب کنیم. می دانستیم که به المپیک نمی رویم اما با کوشش و برنامه ریزی توانایی کسب سهمیه جهانی را داریم.

او در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون و کادر فنی از ابتدا می گفتند تیم ایران سهمیه نمی گیرد، این فکر در نوع برنامه ریزی و عملکرد تیم ملی تاثیر گذار نبود؟ بیان نمود: بحرین، کره جنوبی و سایر تیم ها هم این را می دانند. قطر چندین سال است که از بازیکنان خارجی استفاده می نماید و بیشتر از سایر کشورها سرمایه گذاری می نماید به همین دلیل گردن کلفت تر است اما نباید با این فکر برویم که صعود قطر قطعی است و ما هم زنگ تفریح تیم های دیگر شویم. تیم ایران هم واقعا به دنبال صعود از گروهش بود اما متاسفانه بازی کره جنوبی و بحرین روحیه بازیکنان ایران را از بین برد و همین هم دلیل تساوی جلوی کویت بود.

غلامی در سرانجام گفت: بازیکنان و کادر فنی زحمت خود را کشیدند و من بارها شاهد کوشش آنها بودم. فدراسیون هم همکاری های لازم را با تیم ملی داشت و با توجه به بودجه کم و زمان کوتاه نتوانستند برنامه ریزی قوی تری داشته باشند. علاوه بر این لژیونرها هم در قطر اضافه شدند و تمرین لازم را با تیم نداشتند، همین باعث شد تا نتایج مطلوبی که از تیمی یک دست انتظار داشتیم را نبینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 476

به "کارشناس هندبال: برنامه ریزی فدراسیون برای انتخابی المپیک قوی نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس هندبال: برنامه ریزی فدراسیون برای انتخابی المپیک قوی نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید