کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ؛ کیک تولدی برای یک ستاره

به گزارش اخذ ویزا، این مدل که به نام 2023 کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ (2023 Carroll Shelby Centennial Edition Mustang) شناخته می گردد، نسخه ویژه ای با فراوری محدود است.

کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ؛ کیک تولدی برای یک ستاره

خبرنگاران - کارول شلبی نامی افسانه ای در فرهنگ خودروسازی آمریکا محسوب می گردد. اگر وی هنوز زنده بود، در 11 ژانویه 2023 صد ساله می شد. به همین دلیل، شرکت شلبی امریکن با معرفی یک بسته ارتقا ویژه برای خودرو فورد ماستنگ جی تی تولد بنیانگذار خود را جشن گرفت.

کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ؛ خودرویی با فراوری فقط 100 دستگاه

این مدل که به نام 2023 کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ (2023 Carroll Shelby Centennial Edition Mustang) شناخته می گردد، نسخه ویژه ای با فراوری محدود است. موارد ارتقا در این بسته تنها به عملکرد خودرو محدود نمی گردد و تغییراتی در طراحی بیرونی و درونی خودرو و چند نشان سنتنیال برای نمایش انحصاری بودن خودرو جلب توجه می نمایند. خریداران این بسته ارتقا بعلاوه یک کلاه سیاه امضا شده و کتاب شلبی سنتنیال را دریافت خواهند کرد.

جدا از تغییرات و موارد ارتقا معمول شلبی در طراحی بیرونی خودرو، این نسخه ویژه شلبی ماستنگ با نشان سنتنیال روی پنل عقب، نوارهای کناری، روی درپوش پیشرانه و لوگوها همراهی می گردد. در طراحی درونی خودرو نیز نشان کارول شلبی سنتنیال ادیشن روی پشت سری صندلی ها، کف پوش ها و پوشش درب ها دیده می گردد.

شلبی GT500 مدل 2020؛ کوپه ای که رینگ هایش از مقرون به صرفه ترین خودروی بازار آمریکا گران تر است! (+عکس)

شلبی 427 کبری؛ حراجی که یک رکورد جهانی را ثبت خواهد نمود! (+عکس)

از نظر عملکرد، پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار خودرو توانایی فراوری 750 اسب بخار نیرو را دارد. رینگ های 20 اینچی سیاه رنگ مجهز به تایرهای 305/30/20 نیروی پیشرانه را به آسفالت جاده منتقل می نمایند.

ارتقا پیشرانه با موارد ارتقا دیگری مانند درپوش پیشرانه مجهز به ورودی هوا، یک رادیاتور با عملکرد بالا، سامانه اگزوز ساخت بورلا و بال عقب همراهی می گردد. سامانه تعلیق خودرو نیز با یاری فنرهایی با عملکرد بالا، میله های تعادل، و صفحات کاستر/کمبر قابل تنظیم ارتقا یافته است. کالیپرهای ترمز ساخت برمبو با عملکرد بالا نیز به متوقف کردن ایمن این خودرو قدرتمند یاری می نمایند.

به گفته وینس لاویولت، معاون عملیات، راننده آزمایشی، و رئیس بخش پژوهش و توسعه شلبی امریکن، این شلبی ماستنگ سطحی از عملکرد را ارائه می نماید که شایسته قرارگیری نام کارول شلبی روی آن باشد. ما مطمئن هستیم که کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ مورد تایید کارول شلبی قرار می گرفت.

شلبی امریکن تنها 100 دستگاه از مدل کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ 2023 را فراوری خواهد نمود. قیمت این بسته ارتقا 49995 دلار برای بیشتر مدل های فورد ماستنگ جی تی 2023 به استثنای مدل های کالیفرنیا اسپشال و ماک 1 عنوان شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2382

به "کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ؛ کیک تولدی برای یک ستاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارول شلبی سنتنیال ادیشن ماستنگ؛ کیک تولدی برای یک ستاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید