کدام گیاه های آپارتمانی داخل خانه خوب رشد می نمایند؟

به گزارش اخذ ویزا، فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا یاری کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی به یک فضای عظیم احتیاج دارید، اما در حقیقت اینطور نیست. درست مثل خانه های ما و بدن هایمان، گیاهان خانگی در همه نوع شکل و اندازه وجود دارند. اما افرادی که در آپارتمان ها، کلبه ها، و اطاق های زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ زندگی می نمایند، احتیاج به فکر بیشتری از این دارند که کدامیک از گیاهان برای آن ها مناسب تر است. خوشبختانه، انواع گیاهان برای حتی کوچکترین خانه ها هم وجود دارد.

کدام گیاه های آپارتمانی داخل خانه خوب رشد می نمایند؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران| گیاهان آپارتمانی با خصوصیاتی که دارند در برابر شرایطی مثل کم نوری، آبیاری های نامنظم و با فاصله زیاد و رطوبت کم بعضی اقلیم ها به خوبی مقاومت نموده و با بیشتر مشکلاتی که در فضا های بسته آپارتمانی وجود دارد، کنار می آیند.

فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا یاری کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی به یک فضای عظیم احتیاج دارید، اما در حقیقت اینطور نیست.

درست مثل خانه های ما و بدن هایمان، گیاهان خانگی در همه نوع شکل و اندازه وجود دارند. اما افرادی که در آپارتمان ها، کلبه ها، و اطاق های زیر شیروانی یا سایر مناطق تنگ زندگی می نمایند، احتیاج به فکر بیشتری از این دارند که کدامیک از گیاهان برای آن ها مناسب تر است. خوشبختانه، انواع گیاهان برای حتی کوچکترین خانه ها هم وجود دارد.

درختچه اژد ها (Dracena) بسیار زیباست و می تواند در نشیمن خانه تان رشد کند. این گیاه در حدود 50 گونه دارد که بیشترشان بومی آفرقا هستند. هرس و آبیاری منظم برای این گیاه مهم است. توجه داشته باشید که گونه های مختلف درخت و درختچه اژد ها نباید زیر نور خورشید قرار بگیرند و ضمناً با آب گرم و یا ولرم به هیچ وجه آبیاری نشوند.

آناناسیان (Bromeliads) یک گیاه عالی برای رشد در داخل منزل و یا محیط کار است، بیشتر گونه های این گیاه در سایه توان رشد دارند. در واقع این گیاه یک گیاه استوایی است، اما شما می توانید در هرجای منزل آن ها را قرار دهید. این گیاه قادر است زیر نور های فلورسنتی هم رشد کند.

گیاه پر سیاوش (maidenhair fern) سرده ای است با حدود 200 گونه از پرسرخسیان، که معمولا در طبیعت کنار قارچ های خوراکی محبوب مردم رشد می نماید. این گیاه با برگ سبز و درخشانش که شبیه به موی انسان است به نظر می تواند زیبایی خانه تان را دو چندان کند. توجه داشته باشید که به طور مرتب آب به این گیاه برسد، البته از آبیاری بیش از حد هم اجتناب کنید. نگهداری این گیاه نیز به خاطر دوست داشتن نور کم برای درون اتاق توصیه می گردد.

گیاه Parlor Palm نام یگ گونه از خانواده نخل ها است. از این گیاه تقریبا در هر موقعیتی در نشیمن خانه می توان استفاده کرد، حتی در کنج های اتاق که معمولا هیچ گیاهی قادر به زندگی نیست. این گیاه با اندکی نور خوشه گل های زرد و کوچک در فصل بهار به بار می آورد، اما اگر نور خیلی کم باشد شکوفه نمی دهد. این گیاه فقط در شرایطی که خاکش خشک شد، احتیاج به آب دارد، در غیر این صورت با آبیاری زیاد باعث مرگش نشوید.

گیاه چتر پاپیروس (Umbrella papyrus) یک گونه از نخل است که همواره سر سبز است. این گیاه بطور طبیعی در سایه و جای کم نور رشد می نماید. بسیاری از علاقه مندان از این گیاه برای مجموعه خود زیر سایه استفاده می نمایند. این گیاه احتیاجمند به بستری مرطوب است. شما می توانید گیاه چتر پاپیروس را به همراه گلدان روی یک سینی پر از آب قرار دهید.

گل زبان مادر شوهر احتیاج به نگهداری جدی ندارد و آن را به عنوان گل مار نیز می شناسند. این گل در اتاق نشیمن بسیار بادوام و محبوب است. توانایی این گیاه برای رشد در مناطق کم نور واقعا شگفت انگیز است. بی شک از نگهداری این گیاه خوشتان خواهد آمد.

این گیاه یک نوع خزنده است که رشد کندی دارد و دارای شاخ و برق سبز تیره کوچک و چرمی شکل است. این گیاه با شاخ و برگ انبوه به هر سطحی می چسبد و محیط را با برگ هایش پر از زرق و برق می نماید. از آبیاری زیاد این گیاه خوداری کنید و سعی کنید وقتی خاک گیاه خشک شد آبیاری کنید.

گیاه فیلودندرون (Philodendrons) در نور کم رشد می نماید و با چنین محیطی سازگاری دارد و در دو گونه رونده و بوته ای یافت می گردد. خاک این گیاه باید به طور مداوم مرطوب باشد، اما خیس نباشد. بهتر است قبل از هر بار آبیاری کمی صبر کنید تا خاکش مقداری خشک گردد.

گیاه Calathea (گیاهی مزین با پر های طاووسی مانند) از جمله گیاهانی است که دارای شاخ و برق بسیار زیبا است که می توان درون خانه از زیبایی هایش استفاده کرد. این گیاه در سایه روشن خوب رشد می نماید و برای ادامه زندگی به دمای حداقل 13 درجه سانتی گراد احتیاج دارد.

این گیاه آبیاری مکرر را ترجیح می دهد (آبیاری باید با توجه به شرایط نور و درجه حرارت انجام گردد) و خاک آن باید کمی مرطوب باشد.

گل زیبای مارانتا، دوستدار مناطق خنک است و از گرما و رطوبت خوشش نمی آید باید در نقطه ٔ سرد و خنک خانه یا اداره نگهداری گردد. این گیاه در مناطقی که داری نور کمی است، رشد خوبی می نماید. اگر این گیاه زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، برگ هایش برمی گردند و آغاز به عرق کردن می نماید. این گیاه را باید از آفات حفظ کرد و همچنین علف هرز ها در گلدان این گیاه خوب رشد می نمایند. شما با تمیز کردن خاک از علف هرز ها به یاری این گل زیبا بشتابید.

این گیاه قادر است به یک گیاه زیبا و همواره سبز تبدیل گردد. این گیاه از نور مستقیم خورشید خوشش نمی آید، سعی کنید به هیچ وجه آن را زیر نور مستقیم قرار ندهید. این گیاه در خاک اسیدی به خوبی رشد می نماید و خاکش باید مرطوب باشد. چون برای رشد، به چنین محیطی احتیاج دارد؛ بنابراین توجه داشته باشید که سطح خاک آن همواره مرطوب باشد.

پوتوس از خانواده گل شیپوریان است که در جنوب شرق آسیا به عنوان گل ثروت بسیار شناخته شده است. این گیاه به طور گسترده در گلخانه این کشور ها پرورش داده می گردد. این گیاه به نگهداری زیادی احتیاج ندارد و می تواند بدون نور مستقیم خورشید رشد کند. این گیاه بسیار رونده هست و می تواند به هر محیطی بچسبد. این گیاه قادر است در حمام، آشپز خانه و اتاق نشیمن رشد کند. این گیاه همچنین به عنوان تصفیه نماینده منواکسید از هوا شناخته شده است.

همه ما زیبایی گیاه عنکبوتی را با رنگ سبز و حاشیه کرم زیبای آن وقتی درون گلدان از جایی آویزان شده است را دیده ایم. این گل با نمایی که دارد می توان آن را روی تاخچه و سردر ورودی خانه ها نصب کرد. این گیاه نیز قادر است هوا را تصفیه کند و در زیر نور غیر مستقیم خورشید توانایی رشد و شکوفا شدن را دارد. به یاد داشته باشید که نور مستقیم خورشید می تواند برگ هایش را بسوزاند.

اگر بیشتر گیاهانی را که ذکر شد، نمی توانید به دست بیاورید، گل برگ قاشقی جایگزین بسیار زیبا و دوست داشتنی ای است. این گیاه به طرز باور نکردنی ای آسان رشد می نماید. این گیاه در زیر سایه شکوفا می گردد و می تواند هوا را نیز تصفیه کند.

ملکه نقره یک گیاه بسیار زیبا است. این گیاه یکی از بادوام ترین گیاهانی است که می تواند در محیط داخلی خانه رشد کند. این گیاه به درد کسانی می خورد که از گل و گیاه و نگهداری از آن چیزی خاصی نمی دانند.

منبع: فرادید
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1816

به "کدام گیاه های آپارتمانی داخل خانه خوب رشد می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گیاه های آپارتمانی داخل خانه خوب رشد می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید