کپیتال اکونومیکس: 10 سال سخت در انتظار اقتصاد کانادا

به گزارش اخذ ویزا، یک گزارش جدید می گوید اقتصاد کانادا در 10 سال آینده رشد کندی را تجربه می کند چرا که میزان بالای بدهی خانوارها و کسب و کارها باعث می شود رکود حاصل از کووید-19 کندتر بهبود یابد.

کپیتال اکونومیکس: 10 سال سخت در انتظار اقتصاد کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این گزارش که از سوی شرکت کپیتال اکونومیکس واقع در بریتانیا منتشر شده، پیش بینی می کند اقتصاد امسال 6.3 درصد کوچک تر از دوران پیش از پاندمی خواهد شد و سال آینده اگر نه همه ضررها، اما بخش بیشترش را جبران می کند.

این گزارش همچنین برآورد کرده کشور امسال 6.2 درصد شغل های کمتر خواهد داشت و با وجود اینکه در حال حاضر موج جدیدی از استخدام دوباره نیروهای کاری دیده شده و استان ها دارند دستورهای قرنطینه را کنار می گذارند، نتایج بهتری به دست نخواهد آمد.

مرکز آمار کانادا گزارش داد که کشور در ماه ژوئن با افتتاح دوباره کسب و کارها رقم چشمگیر 953 هزار شغل جدید ثبت کرد.
اما این سازمان همچنین به این نکته اشاره کرد که هنوز 3.1 میلیون کانادایی تحت تاثیر بسته شدن مالی کووید-19 قرار دارند. این شامل 1.8 میلیون نفری می گردد که شغل شان را از دست داده اند یا مجبور شده اند ساعات کاری خود را کم کنند.

استیون براون اقتصاددان ارشد کپیتال اکونومیکس نوشت که تا سال 2022 طول می کشد تا کانادا به درجات پیش از پاندمی اشتغال بازگردد. او پیش بینی کرد که فراتر از آن، بهبود مالی کند خواهد بود و یکی از عوامل بازدارنده آن میزان بالای بدهی است.

براون نوشت: بدهی بالای بخش خصوصی (کسب و کارها و مصرف کنندگان) احتمالا رشد بهره وری را در دهه آینده در مقایسه با آمریکا عقب نگه می دارد.

او پیش بینی کرد که اقتصاد کانادا در دهه آینده سالانه با نرخ رشد متوسط 1.5 درصد روبرو باشد که نسبت به 1.8 درصد سال های اخیر کمتر است. اما او باور دارد که میزان رشد بعد از سال 2030 به فرایند طولانی مدت خود بازمی گردد.

براون همچنین انتظار دارد که کانادا در سال های آینده کسری بودجه های دولتی بسیار بزرگی داشته باشد، اما می گوید میزان این کسری بودجه به اندازه امسال نخواهد بود.

جدیدترین به روز رسانی ارقام مالی توسط دولت حاکی از این بود که امسال دولت با یک کسری بودجه فدرال 343.2 میلیارد دلاری معادل با 16 درصد از بازده مالی کانادا روبرو است. براون انتظار دارد که کانادا سال آینده هم یک کسری بودجه بزرگ داشته باشد که میزان آن معادل حدود 7 درصد بازده مالی خواهد بود.

او باور دارد که کسری تراز تجاری کانادا بیشتر خواهد شد چون سرعت رشد واردات بیشتر از صادرات است. تقاضا برای بسیاری از صادرات کانادایی از جمله انرژی ضعیف است و در عین حال مصرف کنندگان کانادایی دارند به درجات نرمال مصرف گرایی بازمی گردند.

براون نوشت: به این ترتیب، تجارت خالص کشور امسال و سال آینده از رشد مالی می کاهد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1206

به "کپیتال اکونومیکس: 10 سال سخت در انتظار اقتصاد کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپیتال اکونومیکس: 10 سال سخت در انتظار اقتصاد کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید