گلکسی A73 شاید در رویداد فردای سامسونگ رونمایی نشود

به گزارش اخذ ویزا، سامسونگ قصد دارد فردا طی رویدادی، از گوشی های سری گلکسی A خود رونمایی کند. قرار بود سامسونگ در رویداد فردا سه گوشی گلکسی A53، گلکسی A33 و A73 را رونمایی کند اما به نظر می رسد مدل آخر را شاهد نخواهیم بود.

گلکسی A73 شاید در رویداد فردای سامسونگ رونمایی نشود

سامسونگ معمولا برای رونمایی از گوشی های میان رده خود رویداد مجزایی را در نظر نمی گرفت اما با در نظر گرفتن امسال، دو سالی است که چنین کاری را انجام می دهد. یک بار برای رونمایی از سری گلکسی A52 و A72 و این بار برای رونمایی از جانشینان آن ها. اما نکته ای که وجود دارد این است که شرکت کره ای سال گذشته در رویداد معرفی از میان رده های خود، دو نسخه 5G و 4G از گلکسی A52 و یک نسخه 4G از گلکسی A72 را معرفی کرد و خبری از مدل 5G گلکسی A72 نبود.

اینطور که به نظر می رسد، امسال هم اوضاع خیلی بهتر از سال قبل نخواهد بود. البته فعلا این خبر در حد یک شایعه است و برای اطمینان از آن باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر یا در نهایت رویداد فردا باشیم اما گفته می شود سامسونگ قرار نیست در این رویداد از گلکسی A73 رونمایی کند تا بار دیگر این مدل قدرتمند سری گلکسی A باشد که مورد کم توجهی قرار می گیرد.

خبر مربوط به این موضوع از طریق ایوان بلس، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری در توییتر به اشتراک گذاشته شده و به همین علت بسیاری از کاربران مردد مانده اند چرا که ایوان بلس معمولا گزارش اشتباهی منتشر نمی کند. از طرفی قرار بود این گوشی رونمایی شود و بسیاری از خبرگزاری ها هم روی این موضوع اتفاق نظر داشته اند. اما یک مدرک پیش از این وجود داشت که باعث می شود حرف های ایوان بلس منطقی تر به نظر برسد. اینکه تا به امروز هیچ تصویر واقعی از گلکسی A73 منتشر نشده در حالی که مثلا گلکسی A53 حتی در حال حاضر برای فروش هم در دسترس قرار گرفته است. تنها چیزی که از گلکسی A73 منتشر شده یک سری تصاویر و رندرهای مطبوعاتی و همچنین لیست گیک بنچ است.

گلکسی A53 و A33 اما قطعا در رویداد فردا رونمایی خواهند شد چرا که پیش از این هم اطلاعات زیادی از آن ها منتشر شده است. برای مثال روز گذشته تمام مشخصات گلکسی A33 فاش شد و گلکسی A53 هم حتی از طریق یک کاربر جعبه گشایی شد. بنابراین چیز خاصی برای فهمیدن در رابطه با آن ها وجود ندارد.

البته بسیاری از شایعات حاکی از آن هستند که گلکسی A73 و A53 درست مانند نسل قبل، تفاوت خیلی زیادی با یکدیگر نخواهند داشت. البته گلکسی A72 به نسبت مدل 5G گلکسی A52 پردازنده ضعیف تری داشت، از یک دوربین تله فوتو بهره می برد و باتری آن هم 500 میلی آمپر ساعت بیشتر بود. اما به نظر می رسد امسال قلب تپنده گلکسی A73 اندکی قدرتمندتر از برادر کوچک ترش باشد (اسنپدراگون 778G در مقابل اگزینوس 1280).

گلکسی A53 به عنوان مدل میانی از میان رده های مورد انتظار سامسونگ نمایشگری 6.52 اینچی، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دو دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت. اما به نظر می رسد برای گلکسی A73 دوربین بهتر و باتری پرظرفیت تری در نظر گرفته شود. هرچند برخی از منابع خبری معتقد هستند سیستم دوربین این گوشی دقیقا مشابه سیستم بکار رفته در گلکسی A53 خواهد بود که خیلی هم عجیب است.

کلا مشخص نیست سامسونگ چه کاری با میان رده های خودش می کند. سال گذشته گلکسی A72 به تراشه اسنپدراگون 720G مجهز شد اما گلکسی A52 به اسنپدراگون 750G. در عوض دوربین تله فوتو به مجموعه دوربین های A72 اضافه شد و باتری آن هم به 5000 میلی آمپر ساعت ارتقا پیدا کرد. امسال اما گفته می شود شرایط پردازنده بهتر خواهد بود ولی خبری از دوربین تله فوتو نیست. همه این موارد باعث می شود کاربران در خرید گوشی سردرگم شده و به میان رده های شرکت های رقیب روی بیاورند که در حال حاضر با قیمت بسیار مناسبی هم به فروش می رسند. فعلا که اپل آیفون SE 3 را در سبد محصولات خود دارد، سامسونگ باید خیلی فرایند مشخصی را در رابطه با میان رده هایش در پیش بگیرد و تا می تواند آن ها را به قابلیت های خوب مجهز کند. در غیر این صورت قطعا بازار را به رقیب واگذار خواهد کرد.

فعلا برنامه های سامسونگ مشخص نیست. اما بعید است شرکت کره ای آن را از لیست گوشی های امسال خود خارج کند. به احتمال بسیار فراوان، سامسونگ گلکسی A73 را اواخر امسال رونمایی می کند. البته اگر فردا تاریخ دیگری اعلام نشود.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2227

به "گلکسی A73 شاید در رویداد فردای سامسونگ رونمایی نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی A73 شاید در رویداد فردای سامسونگ رونمایی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید