یحیی، محرم و فرهاد؛ دیگر دود از کنده بلند نمی گردد!

به گزارش اخذ ویزا، رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به اوج حساسیت رسیده که نسل تازه سرمربیان ایرانی در حال دیکته اندیشه های فوتبالی شان به طرف مقابل هستند. اتفاق جالب این فصل از فوتبال ایران حضور مربیان جوان و از دور خارج شدن مربیانی سنتی است که معمولا بلافاصله بعد از قطع همکاری با یک تیم، سر از تیم دیگری درمی آوردند. در دو، سه فصل اخیر، اما این رویه تغییر نموده و دیگر خبری از مربیان همیشگی فوتبال ایران که در این عرصه مو سپید نموده بودند، نیست.

یحیی، محرم و فرهاد؛ دیگر دود از کنده بلند نمی گردد!

از آن جالب تر اینکه نسل نو سرمربیان ایرانی هم خوب کار نموده و حالا آن قدر این رویه جا افتاده است که اگر تیمی در پی گزینه ای برای سرمربیگری باشد، اولویت با مربیان نسل نو فوتبال ایران است. برای روشن شدن وضع وجود می گردد به حضور هشت تیم بالای جدول رده بندی، پیش از بازی های دیشب و امروز اشاره نمود تا معین گردد نقش سرمربیان جوان در احیای تیم ها چقدر محرز بوده است. فارغ از بازی شب گذشته تیم های فولاد و سپاهان، پرسپولیس فعلا در جدول رده بندی صدرنشین است.

راهنمایی این تیم را یحیی گل محمدی بر عهده دارد که به عقیده بسیاری توانسته ردپای برانکو را از پرسپولیس پاک کند و تیم خودش را داشته باشد. یحیی، سرمربی تیم صدرنشین لیگ برتر تازه 50 ساله شده که این سن برای یک مربی که البته تا همین حالا چند قهرمانی در کارنامه دارد، سن جوانی محسوب می گردد. جالب تر، اما دو رقیبی هستند که او را در جدول رده بندی تعقیب می نمایند؛ محرم نویدکیا و فرهاد مجیدی. اولی که حتی سنش از تعدادی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر کنونی هم کمتر است! محرم این روز ها با 38 سال، پدیده سرمربیگری لیگ برتر ایران محسوب می گردد و طبیعتا در فصول بعد و با کسب تجربه بیشتر از او در عرصه مربیگری بیشتر خواهیم شنید.

نفر سوم جدول رده بندی هم فرهاد مجیدی 45 ساله است که با استقلال در این فصل در پی کسب جام است. شاید کار فرهاد و تیمش در لیگ برتر ایران گره خورده باشد، ولی تیم او همچنان روی کاغذ شانس قهرمانی دارد و بسیاری از انگیزه بالای او برای فتح جام حذفی حرف می زنند. چهارمین تیم این روز های جدول رده بندی را هم یکی دیگر از مربیان نسل نو فوتبال ایران راهنمایی می نماید؛ علیرضا منصوریان. او در این فصل توانسته آلومینیوم اراک را متحول کند و فعلا در رتبه چهارم جدول رده بندی نگه دارد. منصوریان 49 ساله، یکی دیگر از مربیان نسل نو فوتبال ایران است که البته پیش تر سابقه مربیگری در تیم هایی مانند استقلال و تراکتور را هم از سر گذرانده است.

در بین تیم های بالای جدولی فقط یک مربی از نسل قدیم فوتبال ایران حضور دارد؛ امیر قلعه نویی. سرمربی این روز های گل گهر فعلا در رده پنجم جدول ایستاده، ولی عجیب اینکه او با داشتن 57 سال، مسن ترین مربی شاغل در لیگ ایران در این فصل محسوب می شد! او در بین بالانشینان جدول هم بیشترین سن را دارد و عجیب اینکه سن او در دنیای فوتبال برای مربیگری سن جوانی محسوب می گردد.

اتفاقا حضور قلعه نویی در این رده بندی نشان می دهد چقدر مربیان نوظهور و جوان در فوتبال ایران خواستار پیدا نموده و اتفاقا آن ها هم پاسخ اعتمادی که شده را داده اند.

در بین هشت تیم بالای جدول هنوز سه مربی جوان دیگر هم حضور دارند؛ جواد نکونام، رسول خطیبی و مهدی رحمتی. فولاد، تراکتور و پدیده به ترتیب در رده ششم تا هشتم (قبل از انتها بازی های این هفته) قرار دارند تا سهم مربیان جوان در این رده بندی بیشتر خودنمایی کند. نکونام 40، خطیبی 42 و مهدی رحمتی 36 ساله هستند! به این ترتیب همان طور که اسم شد امیر قلعه نویی با 57 سال مسن ترین مربی مدعی این فصل لیگ برتر محسوب می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1901

به "یحیی، محرم و فرهاد؛ دیگر دود از کنده بلند نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یحیی، محرم و فرهاد؛ دیگر دود از کنده بلند نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید