33 اشتباه آرایشی که زیبایی شما را از بین می برد

به گزارش اخذ ویزا، اصول آرایشی هر روز در حال تغییر هستند. ممکن است روشی که برای آرایش خود انتخاب نموده اید، جزو اشتباهات آرایشی باشد. در این مقاله خبرنگاران اشتباهات آرایشی رایج را برایتان شرح داده ایم.

33 اشتباه آرایشی که زیبایی شما را از بین می برد

ما در موقعیت های مختلف با نحوۀ آرایش و سر و وضعمان پیغام هایی به دیگران منتقل می کنیم، فضاهایی ایجاد می کنیم و از همه مهم تر خود را می نمایانیم. سودای نمایش و جلوه گری از دیرباز با آدمیان بوده و به صورت های مختلف تجلی یافته است.صورت ظاهر اصلاً بی اهمیت و بی معنا نیست و نشان از شخصیت، منش و هویت آدم ها دارد. درعین حال نباید کتمان کرد که سیرتحولات اجتماعی از ما آدم های عجیب و نامتعادلی ساخته و سبب شده که خیلی وقت ها جلوۀ عملمان با هدفی که مبنای آن بوده ناهمخوان باشد، نقض غرض کند، سود و خیری در پی نداشته باشد و حتی سنگی جلوی پایمان بیندازد. احتیاجی به برافراشته کردنِ آمار و ارقام نیست. رنگ رخساره گویای ضمیر جامعه است. در آرایشگری و توجه خواهی گوی سبقت را از سایر جوامع ربوده ایم. کار به جایی رسیده که مضحکۀ اقشار عاقل تر و جوامع توسعه یافته شده ایم و جمال شرقی و ایرانی مان دیگر شهرۀ عام و خاص نیست. اما واقعاً چرا آرایش می کنیم؟ با آرایش کردن چگونه به نظر می رسیم؟ آرایش کردن چه اصولی دارد و درست و نادرستِ آرایشی چیست؟

این مقاله به مهم ترین اشتباهات آرایشی اشاره می نماید و می کوشد شمایل برازنده تری از زیبایی ارائه دهد.

برخی از این اشتباهات کلیدی و اثرگذار از این قرارند:

1- پرایمر را فراموش می کنید

تابه حال برایتان پیش آمده که فاندیشن تان در طول روز تغییر رنگ بدهد و سایه روشن نارنجی روی پوست ایجاد کند؟ این حالت وقتی رخ می دهد که چربی طبیعی پوست با رنگدانه های فاندیشن ترکیب می گردد و درنتیجه pH پوست را تغییر می دهد. کارکرد پرایمر این است که از این اکسیداسیونِ ناخواسته جلوگیری کند، بافت یکنواختی به پوست بدهد و ثبات و ماندگاری آرایش را در پی داشته باشد.

2- اول کانسیلر می زنید و بعد سایۀ چشم می کشید

همیشه از سایه چشم قبل از کانسیلر بهره ببرید چون در غیر این صورت سایه پخش وپلا می گردد و کل کارتان را خراب می نماید. در واقع وقتی کانسیلر را با ضربه های ملایم زیر چشمتان می زنید، سایه و خط چشمِ پلک پایینی از جایشان تکان نمی خورند و ثابت می مانند.

3- روی پوست برنزه از سایه هایی با تنالیتۀ خیلی گرم استفاده می کنید

منظرۀ وحشتناکی که این روزها خیلی به چشم می خورد، اومپا لومپا (شخصیت فانتزی فیلم چارلی و کارخانۀ شکلات سازی با صورت نارنجی و موهای سبز اثر تیم برتون) های عجق وجقی هستند که دور و برمان می پلکند و آدم را تا مرز سکته پیش می برند. این پدیدۀ هولناک چیزی نیست جز افراط در استفاده از رنگ های خیلی برنزه روی پوست. درست است که خطوط مورب و تقابل های سایه روشن دار در طیف گرم و برنزه راحت تر ایجاد می شوند اما طبیعی تر و دلنشین تر آن است که از رنگ های خنثی تری بهره ببرید نه قرمز و نارنجی. پس قرمز و نارنجیِ جیغ را فراموش کنید و درعوض بژ و قهوه ای های ملایم را امتحان کنید. از این ها گذشته از قلم نیاندازید که پوست برنزه هرگز نارنجیِ تند نیست.

4- فقط به نوک مژه ها ریمل می زنید

ریمل زدنِ نوک مژه ها چشم ها را کوچک تر و گرفته تر نشان می دهد و تضمین خوبی است برای ریختن ریمل و ایجاد لکه های سیاهِ پایین و اطراف چشم. بگذارید ریملتان کارش را درست انجام بدهد. پس ریمل زدن را یاد بگیرید و دقت کنید که کل مژه را ریمل بکشید نه بخشی از آن را.

5- خط چشم سیاه و ضخیمی دور چشم می کشید

کشیدن خط چشم به ناحیۀ بن مژه با معیارهای صحیح آرایشی همخوان است چون مژه ها را گیراتر و چشم ها را نافذتر نشان می دهد اما نباید غلظت خط چشم را زیاد کنید. سیاهی و ضخامت بیش از حدِ بن مژه و محیط چشم نتیجه ای جز گرفته تر و کوچک تر نشان دادن چشم ها ندارد. درعوض از خط چشم سبک­ تر و خطوط ظریف تر بهره ببرید. می توانید به جای خط چشم از سایه بهره ببرید. این تکنیک مدرن تر است.

آموزش کشیدن خط چشم گربه ای به سبک آرایشگران حرفه ای

6- ابروهای سیاه و تصنعی برای خودتان می سازید

شاید گیسوان بلوندِ کارا دلوین در تقابل با ابروهای سیاهش ترکیب جذابی ایجاد کند اما این ترکیب همیشه جالب از آب درنمی آید و حتی می تواند سن و سالتان را بالا ببرد. برای اینکه صورت آراسته تری داشته باشید و رنگ چشم هایتان (خصوصاً قهوه ایِ چشم ها) را به رخ بکشید، مداد ابرویی انتخاب کنید که یکی دو درجه از رنگ موهایتان روشن تر باشد و کلاً استفاده از رنگ های خیلی متضاد را فراموش کنید.

7- محدودۀ رژگونه را نمی دانید

برس آغشته به پودر را روی برجسته ترین ناحیۀ گونه قرار دهید و به سمت گوش ها بکشید. حتماً یادتان باشد که مرز رنگ ها را در هم ادغام کنید. افراط در رژگونه و اشتباه برس زدن، ظاهر اغراق آمیز و دلقک گونه ای به شما می دهد. بنابراین ناحیۀ درست را پیدا کنید و صحیح و متعادل رژگونه بزنید.

8- ترتیب را رعایت نمی کنید و فوندیشن را روی کانسلیر می زنید

این کار را نکنید. کاربرد کانسیلر یکنواخت کردنِ فوندیشن و پوشاندن ناهماهنگی ها است. با این اشتباه دقیقاً نقض غرض نموده اید و بافت یکنواختی حاصل نمی گردد.

پس چگونه از فوندیشن استفاده کنیم؟ با 4 ترفند ساده مثل حرفه ای ها کرم پودر بزنید

9- پوست برنزه را بیش از حد براق می کنید

نباید بیش از حد برق بزنید و درخشش تصنعی داشته باشید. ضمناً لزومی هم ندارد که پوستتان را کاملاً مات کنید. فقط سعی کنید نمودی طبیعی داشته باشید نه این که برق و جلای اضافه از خودتان ساطع کنید. به جای این که به همه جای صورتتان براق نماینده بزنید، فقط روی گونه ها از آن بهره ببرید.

10- روی مژۀ ریمل خورده، ریمل می کشید

با چند بار ریمل زدن ظاهری خشک، درهم و غیرطبیعی به مژه ها می دهید. اگر با یک بار ریمل کشیدن به نتیجۀ مطلوب نمی رسید ریملتان را تغییر دهید و از انواع حجم دهنده بهره ببرید.

11- فوندیشن صورت با رنگ گردنتان هماهنگ نیست

خانم ها معمولاً این اشتباه ناشیانه را مرتکب می شوند و حتی اگر فاندیشنِ مناسبی انتخاب نموده باشند بی توجهی به گردن باعث می گردد صورت و گردنِ ناهماهنگی داشته باشند. چاره این است که فاندیشن صورت را به گردن هم بزنید و به این ترتیب مرز صورت و گردن را محو کنید. این اصل کلی را در آرایش از قلم نیاندازید که همیشه باید رنگ ها و مرزها را محو و در هم ادغام کنید.

12- رژ لب خیلی تیره می زنید

استفادۀ ماهرانه از سایه و خطوط تیره جلوۀ بیشتری به آرایش لب ها می دهند، اما از قلم نیاندازید که رنگ های خیلی تیره لب ها را کوچک تر و صورت را بزرگ تر نشان می دهند و عدم تناسب ایجاد می نمایند. البته شاید عمداً بخواهید لب های خیلی تیره ای برای خودتان ترتیب بدهید و ظاهر متفاوتی داشته باشید. به هرحال توصیۀ ما استفاده از رنگ های طبیعی و دلنشین است.

13- سعی می کنید حلقه های زیر چشم را با کانسیلر نامناسب بپوشانید

برای پوشاندن قرمزی یا تیرگیِ زیر چشم ها احتیاج به کانسیلری دارید که رنگ متفاوتی داشته باشد و درعین حال آن ناحیه را پوشش دهد. آن هایی که پوست روشن تری دارند بهتر است برای پوشاندن این نواحی از کانسیلرهایی با ته رنگِ ارغوانی یا هلویی استفاده نمایند اما در پوست های تیره تر که حلقه های زیر چشم معمولاً قهوه ای یا ارغوانی است، کانسیلری که رنگدانه های نارنجی دارد پوشش بهتری ایجاد می نماید. به هر حال از سفید کردن یا بیش از حد روشن کردن این ناحیه اجتناب کنید. هرچه قدر رنگ این ناحیه را روشن تر کنید سخت تر با فاندیشنتان هماهنگ می گردد.

14- مداد چشمتان پخش می گردد

شاید مداد چشمتان خیلی چرب است، بافت سستی دارد و راحت پخش می گردد. برای جلوگیری از این حالت و ماندگاری بیشتر، روی خط چشمِ مدادی، کمی سایه بزنید. پودر مثل پرایمر عمل می نماید و دوام خط چشم را افزایش می دهد.

15- به پوستتان بیش از حد پنکیک برنزه می زنید

راستش را بخواهید برنزه کردن پوست با پنکیک یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. این کار حُسن چندانی ندارد. رعایت تعادل در برنزه شدن آسان نیست. معمولاً فکر می کنید به میزان کافی برنزه نشده اید. اگر پوست خیلی روشنی دارید، با این شیوه شبیه بلوندهای گندمیِ کنار ساحل نمی شوید. کمی پنکیک زدن کفایت می نماید و طبیعی تر و زیباتر است. به خاطر داشته باشید که بافت جدید باید با رنگ پایۀ پوستتان همخوانی داشته باشد و ظاهری طبیعی به شما بدهد. راهش این نیست که رنگ پوستتان را از اساس تغییر دهید.

16- از اپلیکاتور ضمیمه به سایه چشم استفاده می کنید نه برس حرفه ای

غالباً در بسته بندیِ سایه های چشم، اپلیکاتور کوچکی هم وجود دارد، اما برای ایجاد بافت یکدست احتیاج به برس حرفه ای دارید. تفاوت در این است که اپلیکاتور فقط یک کپه رنگ به پوستتان منتقل می نماید، درحالی که برسِ سایه رنگدانه ها را به تدریج و با ظرافت بیشتری به ناحیۀ موردنظر اضافه می نماید و رنگ را به میزان دلخواهتان با پوست می آمیزد.

راهنمای خرید برس آرایشی : آشنایی با انواع و کاربرد هر برس

17- خط چشم را تا مجرای اشکی ادامه می دهید

این کار چشم را در معرض عفونت باکتریایی قرار می دهد و ازطرفی سبب پخش شدن خط چشم می گردد. گوشۀ داخلی چشمتان در طول روز مرطوب می گردد و می تواند منجر به ناراحتی و آسیب چشم گردد. سعی کنید خط چشمِ پلک بالا و پایین را هرگز تا گوشۀ داخلی چشم و مجرای اشکی ادامه ندهید.

18- برای پخش کردن پودر روی صورت از برس نامناسب استفاده می کنید

نباید از اهمیت برس ها در آرایش پوست غافل شوید، به ویژه وقتی قرار است سایه های رنگی به صورتتان اضافه کنید. پیشنهاد ما این است که از برس های بزرگ با پرزهای فراوان بهره ببرید که پودر را به راحتی روی پوست پخش کند. کلاً این برس ها به درد بخورند، در آرایش پوست نقش کلیدی دارند و باعث می شوند به نحو احسن آرایش کنید. از برس های خیلی کوچک استفاده نکنید مگر قلم موهایی که دستۀ بلند و حرفه ای دارند و برای آرایش بخش های ظریف تر مناسب اند.

19- ابروهایتان را از فرم می اندازید

آراستگی ابرو نقش مهمی در زیبایی شما را دارد و باید سعی کنید ابروها را به بهترین نحو ممکن بیارایید. شکل ابرو می تواند چهرۀ فرد را از این رو به آن رو بکند و تغییر شگرفی ایجاد کند. توصیه می کنیم حتماً برای فرم دادن به ابروهایتان به آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید و از او بخواهید نحوۀ صحیح مراقبت از ابرو را به شما یاد بدهد.

آموزش کشیدن ابرو به سبک آرایشگران حرفه ای

20- قبل از خط چشم، ریمل می کشید

در واقع باید برعکس انجام دهید و آخر سر ریمل بکشید. این کار نمود خط چشم را بیشتر می نماید. مژۀ ریمل نخورده، محدودۀ خط چشم را معین می نماید و باعث می گردد با دقت بیشتری عمل کنید؛ ضمن آنکه بعد از خط چشم کشیدن می توانید بسنجید که چه قدر باید ریمل بزنید که چشمانتان جلوۀ بهتری داشته باشد.

21- رنگ های نامناسبی را برای سایۀ چشم انتخاب می کنید

توصیۀ آماندا بل، میک آپ آرتیست و صاحب برند پیکسی این است که برای انتخاب سایۀ چشم، پوستِ پشت دستتان را تست نکنید بلکه رنگ محصول را روی گردن و گونه هایتان آزمایش کنید. با این کار جلوۀ واقعی رنگ روی پوستتان نمایان می گردد و به راحتی تشخیص می دهید که با پوستتان سازگاری دارد یا نه.

آموزش کشیدن سایه چشم تیره به سبک آرایشگران حرفه ای

22- پنکیکتان را خوب پخش نمی کنید

نکتۀ کلیدی در هر آرایشی این است که مادۀ آرایشی خوب روی پوستتان قرار بگیرد و بافت یکنواختی ایجاد کند و این نکته بیش از هر چیز دربارۀ پودر و پنکیک صدق می نماید. به خاطر داشته باشید که ممکن است جلوی آینۀ توالت همه چیز مرتب و روبه راه باشد اما وقتی در نور طبیعی قرار می گیرید جور دیگری به نظر برسید. پس بهتر است در اتاقی که نور طبیعیِ خوبی دارد آرایش کنید.

23- پایین چشمتان بیش از حد کانسیلر روشن نماینده می زنید

روشن کردن پوستِ زیر چشم ایدۀ آرایشیِ خوبی است. اساساً این کار را انجام می دهیم تا حلقه های تیرۀ زیر چشم را بپوشانیم اما یادتان باشد که افراط در استفاده از کانسیلر روشن نماینده در این ناحیه می تواند جلب توجه کند و حتی نقض غرض باشد. چون هدف از این کار پوشاندن گودی و تیرگیِ این ناحیه است اما استفاۀ غلط از کانسیلر می تواند ذرات روشن نماینده را روی تیرگی پوست نمایان کند.

24- خط چشم و ریملتان با سایۀ چشم هماهنگ نیست

همیشه باید به تقابل رنگ سایه و رنگ چشم توجه کنید و به خاطر داشته باشید که خط چشم و ریمل، طرح کلیِ چشم را معین می نمایند درحالی که سایه سبب درخشان شدن چشم می گردد و نگاه نافذتری به شما می بخشد.

25- بلد نیستید خط لب بکشید

توصیۀ سارا لوسِرو از بهترین طراحان آرایشی این است که همیشه دنبال مداد لبی بگردید که با رنگ طبیعیِ لبتان همخوانی داشته باشد، کناره های لب را یکنواخت کند و با سایه کاری و کانتور به کلیت آرایش لب یاری کند. به هرحال برای اینکه جلوۀ زیباتر و مدرن تری به لب هایتان بدهید باید سایه روشن و برجسته سازی ایجاد کنید نه این که صرفاً محیط لب را پررنگ کنید.

خط لب کشیدن هنری که به باور کارشناسان مد منسوخ نشده

26- به تاریخ انقضای وسایل آرایشتان توجه نمی کنید

البته دورریختن فاندیشن یا ریمل تمام نشده آسان نیست اما حتماً درج تاریخ انقضاء روی محصول دلیل منطقی دارد. در این مورد ریسک نکنید و سلامت بدنتان را به خطر نیندازید. محصولات تاریخ مصرف گذشته را با قطعیت دور بیندازید و مطمئن باشید که نگهداری و استفاده از چنین محصولاتی صحیح نیست.

27- روی پوست خشک آرایش می کنید

آرایش روی پوست خشک لزوماً به پوستتان آسیب نمی رساند ولی مطمئناً جلوۀ خوبی ندارد و نواقص پوست را آشکار می نماید. کلید موفقیت و زیربنای هر آرایش خوب مرطوب نماینده است. هرگز مرطوب سازی را از قلم نیاندازید و خصوصاً پیش از آرایش به مرطوب کردن پوست توجه کنید و اگر فکر می کنید پوستتان تیره است یا احتیاج به رنگ دارد از مرطوب نماینده های رنگی بهره ببرید.

مرطوب نماینده طبیعی برای مقابله با خشکی پوست

28- آرایشتان را متناسب با فصل تغییر نمی دهید

ما معمولاً همۀ سال از یک نوع آرایش استفاده می کنیم و مثلاً لزومی نمی بینیم تابستان ها رنگ لبهایمان را تغییر بدهیم اما توجه به آرایش فصلی اهمیت دارد و باید بدانیم که چه نوع آرایشی با اقتضائات فصل سازگار است. علاوه بر این پوست ما با تغییر فصل، تغییر می نماید و به عنوان مثال آرایش براق و درخشانِ زمستانی ممکن است انتخاب مناسبی برای تابستان گرم و پرحرارت نباشد.

در مورد آرایش پاییزی بخوانید: 23 تکنیک طلایی برای آرایش پاییزی سال جاری شما - قسمت اول

29- یک عالمه پودر به ناحیه ای می زنید که احتیاجی به آن ندارد

معمولاً از پودر برای مات و ثابت کردن آرایش استفاده می کنیم اما واقعاً لزومی ندارد که همۀ نواحی را با پودر بپوشانید. این کار ابعاد، ظرایف و جلوۀ طبیعی پوست را از بین می برد، حالتی یک بعدی و بی روح به چهره می بخشد و حتی باعث می گردد مسن تر به نظر برسید. پس از این کار دست بردارید. درعوض کافی است زیر چشم و نواحی کلیدی صورت (روی پیشانی، نوک بینی و گونه ها) و بخش های چرب تر پوستتان کمی پودر بزنید و از مات کردن صورت اجتناب کنید.

30- ویژگی های منحصر به فردتان را می پوشانید و چهره های یکسان و مشابه می سازید

هر چهره ای ویژگی های خاص خودش را دارد و با چهرۀ دیگر متفاوت است و مثلاً این که معیارهای زیباییِ یوتیوب خط چشم و سایۀ غلیظِ مشکی- دودی را می پسندد و رواج می دهد، دلیل بر این نیست که این نوع آرایش برای همه مناسب است و نمود جالبی دارد. نباید از یک شیوه تقلید کنید و زیبایی های منحصر به فردتان را بپوشانید. نباید چیزی باشید که مناسب چهرۀ دیگری است و به شما نمی آید.

31- خیلی چرب و براق آرایش می کنید

همۀ ما می خواهیم فوق العاده به نظر برسیم اما بین پوست سالم و زیبا و چهرۀ چرب وچیلِ آغشته به آرایش تفاوت زیادی وجود دارد. حتی اگر نمی توانید از آرایش چرب و براق دل بکنید، روی آرایشتان یک لایه نازک پودر بزنید تا برق و درخشش اضافه را بگیرد. این کار تأثیر زیادی بر تعدیل و بهبود آرایشتان دارد.

32- لب های خشکی دارید و رژ لب روی بافت لب نمی نشیند

قبل از آرایشِ لب چند ثانیه را به لایه برداری و استفاده از بالم لب اختصاص بدهید که رژ لب راحت تر و بهتر روی لبتان قرار بگیرد. خشکی و پوستۀ لب، به چشم می آید، جلوۀ ناخوشایندی دارد و آرایش را سخت می نماید.

33- یک عالمه سایۀ جورواجور و ناهماهنگ به چشمتان می مالید

شاید بخواهید کُلاژی و به اصطلاح پینتِرِست آرایش کنید و برای این کار از رنگ های متعدد استفاده می کنید اما اگر آرایشگر حرفه ای نباشید، این کار نمود جالبی ندارد و ظاهری دلقک گونه به شما می دهد. پس لطفاً این خطای فاحش را مرتکب نشوید و به همان یکی دو رنگی اکتفا کنید که سازگاری بیشتری با چشمانتان دارد و جلوۀ زیباتری ایجاد می نماید.

فراموش نکنیم که آرایش کردن هنر است و همان قدر که آرایش صحیح به زیبایی چهره یاری می نماید، خطای آرایشی در از بین بردن زیبایی مؤثر است. شما در این باره چه فکر می کنید؟ چه نوع آرایش و چه محصولاتی را می پسندید؟ فکر می کنید آرایش چه نقشی در زندگی روزمره دارد و چه قدر در روابطمان مؤثر است؟

منبع: وبلاگ بامیلو
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 114

به "33 اشتباه آرایشی که زیبایی شما را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 اشتباه آرایشی که زیبایی شما را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید