آشنایی با قطار طوس، واگن های آلمانی شرکت رجا

به گزارش اخذ ویزا، قطار یکی از هیجان انگیزترین گزینه ها برای سفر است. اگرچه راه طولانی تر می گردد و مجبورید زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصدتان انتظار بکشید اما آزادی بیشتر و ویژگی های منحصر به فرد موجب شده همواره مسافران خاص خودش را داشته باشد. تقاضای بالای مسافران برای سفر با قطار باعث شده هر روز بر تنوع ناوگان ریلی کشور افزوده گردد و امروز شاهد کلاس های قیمتی متفاوت با امکانات و خدمات ارزان قیمت تا لوکس در قطارهای مختلف باشیم. قطار طوس (یا به گفته صاحبش شرکت رجا، قطار توس) یکی از قطارهای 4 تخته 3 ستاره است که به شهرهای مهمی تردد دارد. برای آشنایی کامل با امکانات و مسیرهای قطار طوس و مقایسه اش با سایر قطارها با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با قطار طوس، واگن های آلمانی شرکت رجا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

معرفی قطار 4 تخته طوس شرکت رجا

شرکت رجا که نامش مختصر شده راه آهن جمهوری اسلامی است چند سالی است که به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده و در حال رقابت با شرکت های دیگری ریلی کشور است. انواع قطارهای رجا چهار تخته که به خاطر راحتی و فضای ایده آل داخل هر کوپه هواداران بسیاری دارند پرتعدادترین میان ناوگان این شرکت هستند و به چهار کلاس ویژه، 1،2 و 3 تقسیم می شوند.

قطار چهار تخته طوس همراه با قطار البرز در کلاس دو قرار می گیرد. ضروری است بگوییم که تفاوت اصلی برای ایجاد کلاس های مختلف در قطارهای چهار تخته سن و تجهیزات فنی واگن ها و خدماتی است که داخلشان ارائه می گردد. درباره قطار توس باید بگوییم که واگن های آن از آلمان شرقی به کشور آورده شده و همین جا بازسازی شده اند. هر واگن دارای 9 کوپه 4 نفره است و در کل 36 نفر گنجایش دارد.

خدمات و امکانات قطار 3 ستاره طوس

تمامی قطارهای 4 تخته و واگنی شرکت رجا در خدمات باکیفیتی مشترک هستند که برای بالا نگهداشتن استانداردهای این شرکت رعایت می شوند. قطعا هرچه کلاس قطار بالاتر باشد خدمات و امکاناتش بیشتر می شوند و از طرفی هزینه بلیط آن نیز بالاتر می رود. قطار توس تمامی امکانات ضروری را دارد و از طرفی هم قیمت معقول و حتی می توان گفت ارزانی دارد که باعث شده انتخاب مناسبی برای سفرهای مالی باشد.

امکانات قطار چهار تخته طوس به توضیح زیرند:

  • سیستم صوتی و تصویری با قابلیت اتصال هندزفری
  • شیشه های دوجداره، بدنه کوپه دو لایه (جهت عایق بندی در مقابل گرما، سرما و سر و صدا)
  • سیستم تهویه هوای مطبوع
  • پریز برق
  • سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی در هر کوپه
  • امکان سفارش غذا در زمان تهیه بلیط
  • سرویس خواب با ملحفه تمیز و بالشت
  • تخت خواب
  • توزیع نشریات
  • میزهای تاشو در داخل کوپه
  • جایگاه های مبله با پشتی مجزا
  • فروشگاه تنقلات
  • چراغ مطالعه انفرادی
  • جعبه یاری های اولیه در هر واگن

میان وعده و یک بطری آب معدنی کوچک به تمامی مسافران داده خواهد شد و البته برای شام غذایی کنسروی را در نظر گرفته اند. اگر تمایل به خوردن صبحانه یا نهار در قطار دارید می توانید هنگام تهیه بلیط پولش را پرداخت کنید. امکان بردن ویلچر به داخل قطار طوس فراهم شده و البته داشتن کتابخانه از دیگر مزایای آن هستند.

جهتهای حرکت قطار 3 ستاره 4 تخته طوس

همان طور که از نامش معین است یکی از مقاصد اصلی این قطار شهر مشهد است. به همین خاطر است که نام آن را هم قطار طوس مشهد می نامند و هم قطار توس! این قطار در حال حاضر جهتهای حرکت محدودی دارد و تنها بین سه شهر بزرگ تهران، تبریز و مشهد سفر می نماید. این برنامه و قیمت ها ممکن است در طول زمان تغییر نمایند به همین خاطر برای اطلاع دقیق از جهت، ساعت حرکت، قیمت و موجود بودن بلیط در تاریخ سفرتان به صفحه خرید بلیط قطار خبرنگاران مراجعه کنید یا با شماره 8540 تماس بگیرید.

همان طور که مشاهده می کنید مشهد مرکز اصلی تردد قطار چهار تخته طوس است. اگر شما هم قصد سفر به مشهد مقدس از تهران را دارید نگاهی به مطلب بهترین قطار تهران مشهد بیاندازید. در آنجا به آنالیز قطارهای متنوعی از جمله قطار پنج ستاره زندگی، فدک، نور الرضا ، قطار پردیس و قطار اتوبوسی ماهان پرداخته ایم.

تفاوت قطار سه ستاره طوس با قطار درجه 1 شهاب

تقریبا می توان گفت که این دو قطار تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و تمام ویژگی هایشان با هم مشترک است. حتی در حال حاضر ساعت حرکت و قیمت هایشان نیز به یکدیگر بسیار نزدیک است. بنابر این اگر هر دو بلیط موجود بود بهتر است زیاد خودتان را به دردسر نیاندازید و یکی را خریداری کنید. برای این که با خدمات قطار شهاب هم بیشتر آشنا شوید مطلب قطار 4 تخته شهاب را در مجله بخوانید تا خودتان بتوانید خدمات و امکانات این دو قطار 4 تخته 3 ستاره شرکت رجا را با یکدیگر مقایسه کنید.

شرایط حمل خودرو با قطار طوس

معمولا برای سفر به شهرهایی از قطار استفاده می کنیم که فاصله دوری از ما دارند و رانندگی در آن می توانید خسته نماینده، خطرناک و پرترافیک باشد. از طرفی نداشتن خودروی شخصی برای گشت و گذار در سفر هم دردسرهای خاص خودش را دارد. برای این مشکل هم راهکاری وجود دارد که آن حمل خودرو با قطار است.

بیاد داشته باشید که ارسال خودرو با قطار نکات و قوانین زیادی دارد که باید حتما رعایت شوند. برای این که تجربه خوبی داشته باشید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ای که در رابطه با آن در مجله نوشته شده را بخوانید تا با تمامی فوت و فن های لازم آشنا شوید.

آیا قطار چهار تخته طوس تندرو است؟

خیر، قطار 4 تخته و 3 ستاره طوس با سرعت معمول حرکت می نماید اما داخل کوپه های آن بقدری احساس راحتی دارید که پس از سپری کردن زمانی طولانی داخل قطار طوس احساس خستگی نخواهید داشت.

آیا داخل قطار طوس امنیت کافی برای خانم هایی که تنها سفر می نمایند وجود دارد؟

بله، قطعا تمامی مسافران به یکدیگر احترام می گذارند و در صورت بروز هرگونه مشکل می توان آن را به مهماندار اطلاع دارد. برای آسایش هرچه بیشتر مسافران تنها امکان انتخاب کوپه مخصوص خانم ها یا آقایان درنظر گرفته شده تا راحتی هرچه بیشتری داشته باشید. اگر هم قصد سفر خانوادگی را دارید می توانید با پرداخت مبلغ بیشتر کوپه را دربستی رزرو کنید تا شخص دیگری در کوپه شما نباشد.

در این مطلب به آنالیز قطار طوس پرداختیم و خدمات امکاناتش را آنالیز کردیم. در ادامه جهتهای حرکت و قیمت هایش را گفتیم و انتها به مقایسه آن با قطار 4 تخته شهاب پرداختیم. اگر تجربه سفر با قطار 3 ستاره طوس یا هر قطار دیگری از شرکت رجا را دارید در بخش نظرات آن را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 330

به "آشنایی با قطار طوس، واگن های آلمانی شرکت رجا" امتیاز دهید

5 کاربر به "آشنایی با قطار طوس، واگن های آلمانی شرکت رجا" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با قطار طوس، واگن های آلمانی شرکت رجا"

1 دیدگاه

فرشید 4 بهمن 1398

من شیفته دو باب سرویس ایرانی و فرنگی در هر کوپه هستم، مقاله نویس محترم یکدفعه اسم قطار رو بزار توالت سیار
نظر خواسته بودید نظرم رو گفتم وگر نه انقدر هم فضول نیستم،

پاسخ به فرشید
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید