شروع جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا

به گزارش اخذ ویزا، زمینه برای یک جنگ قیمت گاز طبیعی در اتحادیه اروپا که به رونق تقاضا یاری نموده و فروش روسیه و آمریکا به این منطقه را افزایش خواهد داد، مهیا شده است.

شروع جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا

به گزارش خبرنگاران، این جنگ به درآمدها لطمه چندانی نخواهد زد زیرا عرضه گاز در اروپا به اندازه ای سودآور است که قیمت ها در آمریکا بیش از دو برابر افزایش یافته است.

پس از جنجال هفته گذشته پیرامون برطرف روزنه های قانونی برای خط لوله نورد استریم 2 روسیه در اتحادیه اروپا، آلمان هفته جاری قول داد حداقل دو سرانجامه احداث کند که بازارش را به روی واردات دریابرد از جمله واردات گاز آمریکا خواهد گگردد. رقابت مستقیم میان بزرگترین تولیدنمایندگان گاز دنیا قیمت ها را تا حدودی کاهش خواهد داد حتی اگر اروپا برای رسیدن به اهداف جوی بلندپروازانه خود به واردات بالاتر احتیاج پیدا کند.

نیک کمپل، مدیر شرکت مشاوره اینسپایرد انرژی در انگلیس در این باره به بلومبرگ گفت: اگر احتیاج روسیه برای استفاده از این خط لوله و رقابت با LNG آمریکا و سایر صادرنمایندگان خط لوله مانند نروژ را در نظر بگیرید، در این صورت می توان انتظار داشت در آینده نه چندان دور جنگ قیمت گاز طبیعی در اروپا به راه بیافتد.

قیمت گاز در اروپا حتی پس از اینکه در سپتامبر کاهش پیدا کرد، همچنان بالا محسوب می گردد و قیمت آن معمولاً بالاتر از آسیا است.

نمایندگان دولت های اتحادیه اروپا و مجلس اروپا هفته گذشته بازنگری قانون بازار گاز را برای تشویق رقابت تصویب کردند. اگرچه این قانون در مورد خط لوله نورد استریم 2 برای انتقال مستقیم گاز از روسیه و دور زدن شبکه اوکراین روزنه هایی دارد، این قانون برای تشویق رقابت میان تأمین نمایندگان تدوین شده است.

اصلاح این قانون، خطرات مرتبط با قیمت را که ناشی از عرضه گاز روسیه به وسیله اوکراین است، برطرف خواهد نمود.

آینده برای LNG است

روسیه و آمریکا برای تأمین گاز اروپا که دولت هایش در کوشش برای توقف استفاده از زغال سنگ و استفاده از سوختهای پاک هستند رقابت می نمایند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کوشش برای تحکیم یکی از بزرگترین منابع ارزآوری خارجی این کشور است در حالی که دونالد ترامپ می خواهد سهم بزرگ تری از رشد مصرف گاز اروپا را برای کشورش تصاحب کند.

خط لوله زیردریایی نورد استریم 2 به طول 1200 کیلومتر جنجال برانگیز شده است زیرا کشورهای شرق اروپا که نگران رویکرد روسیه هستند حمایت آمریکا را در مخالفت با این پروژه جلب نموده اند. از سوی دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که یکی از سران سیاسی پرنفوذ اتحادیه اروپا است از این پروژه حمایت می نماید. آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا است، بدنبال کنار کشیدن نیروی هسته ای است و بنابراین باید خلأ ناشی از توقف استفاده از انرژی هسته ای را جبران کند.

منتقدان نورد استریم 2 حمایت کمسیون اروپا را جلب نموده اند که اعلام نموده اتحادیه اروپا باید وابستگی کمتری به گاز روسیه داشته باشد و پیشنهاد نموده است قانون خط لوله بازنگری گردد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هدف مقامات اروپایی سرانجام بخشیدن به ابهامات پیرامون زیرساخت واردات گاز با تحت پوشش قرار دادن تمامی خط لوله به داخل یا خارج از اتحادیه اروپا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 155

به "شروع جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید