شروع فعالیت کارگروه رسیدگی به شرایط کندی اینترنت

به گزارش اخذ ویزا، امیر خوراکیان در مصاحبه با خبرنگاران در مورد دستور رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر تشکیل کارگروه جهت رسیدگی به کندی اینترنت و نارضایتی عموم کاربران از نحوه استفاده از اینترنت گفت: در کنار گزارش هایی که از بهبود شرایط اینترنت یا توسعه زیر ساخت ها و شبکه در کشور داده می گردد اما کاربر و به خصوص کسب و کارها نباید در استفاده از اینترنت که همه جوانب مختلف زندگی به این فضا مرتبط می گردد، مشکل داشته باشند از همین رو این موضوع دغدغه رئیس جمهور نیز هست.

شروع فعالیت کارگروه رسیدگی به شرایط کندی اینترنت

وی اضافه کرد: به منظور رسیدگی به شرایط اینترنت، رئیس جمهور کشورمان در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی دستور دادند تا در کنار گزارشهایی که از توسعه شبکه و تحولات فنی در این حوزه داده می گردد، کارگروهی به آنالیز نگاه عموم کاربران و کسب و کارها به شرایط اینترنت و نحوه استفاده از آن و کیفیتش اعم از سرعت و کیفیت بپردازد و بتواند گزارشی را در این زمینه برای شورای عالی فضای مجازی تهیه کند.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: از این طریق متوجه می شویم اگر بین گزارشاتی که از شرایط اینترنت داده می گردد و واقعیتی که مردم و کاربران از این موضوع درک می نمایند، تفاوت یا اشکالی وجود دارد این اشکال دقیقاً کجاست و با چه تصمیمات و چه اصلاحاتی اعم از اصلاحات فنی و اصلاحات فرایندی مشکل برای مردم حل می گردد.

وی در ادامه در مورد چگونگی آنالیز شرایط اینترنت در کارگروه توضیح داد: سازو کار آنالیز در همان کمیته معین خواهد شد احتمالاً به صورت نظر سنجی های مستقیم و غیر مستقیم از کسب و کارها و از عموم مردم، گزارش های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتورها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد قطعاً این گزارش ها تهیه می گردد.

خوراکیان در ادامه به وظایف تشکیل کارگروه اشاره نمود و گفت: می توانیم فضایی را فراهم کنیم که حقیقتاً استفاده از اینترنت و انجام امور روزانه و مربوط به کسب و کارها در این فضا با کندی و مشکل روبرو نباشد.

وی در مورد شرایط تشکیل این کارگروه گفت: در حال حاضر این کارگروه با موضوع مرکز ملی تشکیل و فعالیتش آغاز شده است و امیدواریم به زودی بتوانیم آنالیز ها و گزارش های لازم را در این زمینه تهیه کنیم.

خوراکیان در ادامه در مورد اینکه نتیجه این کارگروه چه زمان به رئیس جمهور و مردم ارائه می گردد اضافه کرد: زمان معینی در مصوبه وجود ندارد اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش ها را تهیه می نماید و به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می گیرد.

وی در خاتمه در مورد اعضای مختلف این کارگروه گفت: مسئولیت این کارگروه بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است و اعضای آن تعدادی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی، تعدادی از مدیران و کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی و تعدادی از همکاران وزارت ارتباطات است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2453

به "شروع فعالیت کارگروه رسیدگی به شرایط کندی اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت کارگروه رسیدگی به شرایط کندی اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید