تور ارزان آلمان: آیا تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی رایگان است؟

به گزارش اخذ ویزا، رپرتاژ آگهی- ویزای تحصیلی آلمان از جمله درخواست هایی به شمار می رود که هرساله افراد بسیاری متقاضی آن می باشند تا به این طریق بتوانند در دانشکده های مختلف این کشور تحصیل نمایند. شرایط آلمان و نرخ بیکاری پایین آن موجب شده تا تحصیل در آن به عنوان یک مزیت شناخته گردد زیرا در ادامه می توان به راحتی در این کشور ساکن شده و فرصت های شغلی عالی را به دست آورد. طی سال های گذشته با توجه به افزایش جمعیت پیر این کشور ، دولت آلمان اقدام به پذیرش دانشجویان بسیاری در رشته مختلف از جمله پزشکی و مهندسی کرده است تا به این صورت بتواند متخصصین لازم خود را فراهم کرده و کمبود نیروی کار خود را رفع کند.

تور ارزان آلمان: آیا تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی رایگان است؟

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

دریافت ویزای تحصیلی آلمان یکی از گام های اساسی برای تحصیل در این کشور به شمار می رود که اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید آن را نادیده گرفت. در اینجا ممکن است با این پرسش که به چه صورت می توان اقدام به دریافت این ویزاها نمود روبرو شوید که در ادامه این نوشتار ضمن پاسخ به این پرسش به آنالیز شرایط تحصیل در این کشور نیز می پردازیم. جمع آوری اطلاعات لازم در این راستا به شما یاری می نماید تا با دقت بالایی مراحل درنظر گرفته شده را طی کرده و شرایط تحصیلی بهتری را برای خود رقم بزنید.

مزیت های بی نظیر تحصیل در آلمان

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به آنالیز مهم ترین مزیت های دریافت ویزای تحصیلی آلمان اشاره نماییم که اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید نادیده گرفته شوند. این مزیت ها به توضیح زیر هستند.

  • کیفیت آموزشی بالا

دانشگاه های کشور آلمان کیفیت آموزشی بسیار بالایی را دارا بوده و قادرند تا با تکیه بر همین ویژگی طیف متنوعی از دروس و رشته ها به شما ارائه دهند. این موضوع موجب شده است تا این دانشگاه ها در فهرست برترین دانشگاه های جهان قرار گیرند.

  • اعتبار بالای مدارک دانشگاه های آلمان

شما پس از خاتمه دوران تحصیلی خود پیروز به دریافت مدارکی خواهید شد که کاملا متعبر بوده و در نظر کارفرمایان تمامی اتحادیه اروپا نیز مورد قبول هستند.

  • تحصیل رایگان در این کشور

جالب است بدانید تحصیل در کشور آلمان رایگان می باشد و همین امر موجب شده است تا حدود 35 درصد از دانشجویان سراسر جهان این کشور برای تحصیل انتخاب کرده و حتی بسیاری از دانشجویان و مراحل لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی آلمان را نیز برای پرداخت هزینه های زندگی خود طی نمایند.

  • امکان تحصیل به زبان های آلمانی و انگلیسی

تمام امکاناتی که کشور آلمان برای دانشجویان خود فراهم کرده است این امکان را به دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا می دهند تا بتوانند در این کشور دوره های تحصیلی رایگان خود را به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی سپری نمایند.

  • بهره مندی از فرصت های شغلی عالی پس از فارغ التحصیلی

طبق تحقیقاتی که اجرا شده است حدود 70 درصد از دانشجویان این کشور تصمیم اقامت در آلمان را می گیرند زیرا این کشور با توجه به قدرت بالای خود فرصت های شغلی بسیار عالی دارد.

  • تعداد بالای مراکز آموزش عالی آلمان

در حال حاضر تعداد بسیار بالایی مرکز آموزش عالی در آلمان راه اندازی شده اند که هرکدام قادرند تا خدمات مورجهانز شما را برای تحصیل در اختیارتان قرار دهند. آلمان دارای 360 مرکز آموزش عالی می باشد که در 165 نقطه این کشور واقع شده اند.

  • امکان دریافت اقامت پس از خاتمه دوران تحصیل

آلمان تمام امکانات لازم را برای شما فراهم کرده است تا پس از دریافت ویزای تحصیلی این کشور و فارغ التحصیلی خود بادریافت ویزای کاری آلمان برای همواره در این کشور ساکن شده و زندگی کنید.

  • اجازه کار برای دانشجویان هر رشته در طول تحصیل

دانشجویانی که در کشور آلمان تحصیل می نمایند می توانند در ایام تحصیل خود در فرصت های شغلی پاره وقت و هماهنگ با دوره های خود تحصیل کار نمایند.

  • زندگی در کشوری کاملا امن و باثبات

همان گونه که در بخش های قبل نیز اشاره نمودیم کشور آلمان از ثبات ، امنیت و شرایط سیاسی و مالی بی نظیری برخوردار می باشد. همین امر می تواند شرایط بهتری را برای شما رقم بزند.

تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در آلمان

لازم به ذکر بودجه مورجهانز بیشتر مراکز آموزش عالی آلمان به وسیله دولت تامین می گردد و شما هیچ گونه شهریه ای را بابت دوره های تحصیلی خود در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد پرداخت نخواهید نمود. البته باید این نکته را نیز نباید فراموش کنید که دانشجو موظف است مبلغی را جهت ثبت نام به دانشگاه پرداخت کند و این مبلغ پول نیز تنها برای دریافت خدمات دانشجویی متنوع این دانشگاه همانند استفاده از وسایل حمل و نقل است.

اگر بخواهیم اشاره ای نیز به مقدار هزینه دریافت این خدمات داشته باشیم می توان گفت این مبلغ معادل 100 تا 750 یورو می باشد که دانشجو موظف است حین ثبت نام و یا پیش از شروع ترم باید آن را پرداخت کند. در بعضی مواقع برای ارائه کتاب ها و بسته های آموزشی مبلغی پول نیز از شما دریافت می گردد که مقدار آن بستگی نوع رشته تحصیلیتان دارد. مواردی که به آن ها اشاره شد نشان می دهند تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا رایگان است اما این موضوع برای دانشگاه های خصوصی صدق نمی نماید زیرا این دانشگاه ها در قبال خدمات خود شهریه های قابل توجه ای را از دانشجویان خود دریافت می نمایند.

ویزای تحصیلی آلمان

شما به عنوان یک دانشجوی خارجی جهت تحصیل در کشور آلمان احتیاج به ویزای تحصیلی آلمان دارید و ضروری است در این راستا در ایران درخواست مورجهانز را ارائه نمایید. توصیه داریم این امر را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید چرا که ممکن است دریافت این ویزا نزدیک به 2 ماه طول بکشد. از دیگر نکاتی که نباید فراموش نمود این است که نمی توان برای تحصیل به عنوان جهانگرد وارد این کشور شد زیرا امکان تبدیل نمودن ویزای جهانگردی به ویزای تحصیلی آلمان وجود نداشته و در ادامه با مسائل متعددی روبرو خواهید شد.

امروزه با توجه به احتیاج مردم سراسر جهان دفاتر و موسسه های مهاجرتی بسیاری را راه اندازی شده اند که هرکدام قادرند تا خدماتی که در راستای مهاجرت احتیاج دارید را به شما ارائه دهند. موسسه مهاجرتی پارس رادین از جمله موسسات معتبری به شمار می رود که تمام خدمات لازم را برای شما فراهم کرده است تا با دریافت مشاوره های تخصصی فرایند بهتری را برای مهاجرت تحصیلی به آلمان و یا دیگر کشورهای جهان پیش گرفته و در سریع ترین زمان ممکن به صورت کاملا قانونی به هدف خود دست یابید

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2208

به "تور ارزان آلمان: آیا تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی رایگان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: آیا تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی رایگان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید