اجرای 4 طرح گردشگری در استان کرمان آنالیز شد

به گزارش اخذ ویزا، اجرای چهار طرح گردشگری استان کرمان شامل تمدن جیرفت و ثبت جهانی کنار صندل، ساخت مستند قبه سبز کرمان، راه اندازی سایت صنایع دستی و گردشگری سیرجان و عرضه تولیدات صنایع دستی کرمان در جام جهانی 2022 قطر در نشستی با حضور رئیس اتاق کرمان، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی این اتاق و جمعی از فعالان این حوزه آنالیز شد.

اجرای 4 طرح گردشگری در استان کرمان آنالیز شد

محمدرضا بهرامی، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان در این نشست با بیان اینکه این پروژه ها برای اجرا به اتاق کرمان پیشنهاد شده است، گفت: قرار است در این نشست جنبه های مختلف این طرح ها آنالیز و در خصوصحمایت از آنها تصمیم گیری گردد.

در ادامه رئیس اتاق کرمان در رابطه با طرح مربوط به ثبت جهانی کنار صندل و پرداختن به تمدن جیرفت گفت: یکی از جاذبه های گردشگری استان، شهرستان جیرفت و تپه کنار صندل به اسم خاستگاه تمدن بشری است که می تواند جاذبه بزرگی برای کشور، استان کرمان و جیرفت باشد.

سیدمهدی طبیب زاده اضافه نمود: پرداختن به این موضوع مهم در توان سازمان های دولتی و البته در اولویت برنامه های آنها نیست اما می توان با یاری گرفتن از مجموعه های مختلف، داشته های این منطقه را به برترین نحو ممکن ارائه داد.

او ادامه داد: در این زمینه با یاری کارشناسان گردشگری و صنایع دستی منطقه، پروپوزال تلفیقی از جاذبه گردشگری و رونق کسب وکار تهیه گردد سپس فعالیت های لازم بین سازمان های مرتبط تقسیم گردد.

رئیس اتاق کرمان گفت: بعلاوه نشست شورای گفت وگو را برای پیگیری مسائل گردشگری و صنایع دستی جیرفت برگزار خواهیم کرد و مسائل آنالیز و مصوبات لازم دریافت خواهد شد.

طبیب زاده، ادامه داد: فضای کسب وکار استان کرمان به شدت تحت تأثیر برداشت های فرهنگی است و عاملی که باعث عدم توسعه یافتگی استان شده دیدگاه های فرهنگی است که باید روی خصلت هایی مانند تنبلی اجتماعی، تحمل نکردن موفقیت های مالی دیگران، بعضی حسادت ها و کم بینی ها کار کرد و فضای کسب وکار کرمان و نارضایتی های موجود را بهبود بخشید.

وی با بیان اینکه کرمان در روزگاران گذشته مرکز تجارت شرق و غرب بوده و باید آنالیز گردد که کجای تاریخ چنین اتفاق فرهنگی در این استان ایجاد شده است، اضافه نمود: رتبه نامناسب فضای کسب وکار کرمان ناشی از جهل، ترس و مسائل فرهنگی است.

رئیس اتاق کرمان توضیح داد: به علت مسائل فرهنگی موجود، کارآفرینان حرمت لازم را ندارند، سرمایه داران ثروت خود را از کرمان خارج می نمایند و فعالان مالی با یکسری موانع روبرو هستند که باید در این زمینه به ترویج و تشویق مردم پرداخت و بر حرمت کارآفرینی، سرمایه گذاری و بلندنظری تمرکز کرد زیرا استان به شدت در حال آسیب است.

طبیب زاده، در ادامه به پیشنهاد مطرح شده در زمینه برگزاری نمایشگاه تولیدات کرمان در حاشیه جام جهانی 2022 قطر اشاره نمود و گفت: رئیس اتاق ایران و قطر ارتباط خوبی با اتاق کرمان دارد و البته باوجود رقبای قدرتمند در این رویداد جهانی، می توان از این فرصت استفاده کرد.

وی اعلام کرد: 500 هزار نفر که از این بازی ها در قطر بازدید می نمایند باید به اسم مخاطبان خاص جام جهانی شناسایی شوند و به شرط شناخت مخاطب می توان از این فرصت برای معرفی کرمان و معرفی کالاهای کرمانی بهره برد.

رئیس اتاق کرمان بعلاوه در خصوص راه اندازی سایت صنایع دستی و گردشگری سیرجان و بعلاوه ساخت مستند قبه سبز هم گفت: تمامی این طرح ها پروپوزال مربوطه را ارائه دهند تا در کارگروهی آنالیز و در خصوص آنها تصمیم گیری گردد.

مجتبی دهقانی کارگردان سینما، پروژه ساخت مستند قبه سبز، مجتبی یزدان پناه پروژه عرضه تولیدات کرمان در حاشیه جام جهانی 2022 قطر، فاضل ده یادگاری طرح راه اندازی سایت صنایع دستی و گردشگری سیرجان و نماینده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جیرفت هم طرح مربوط به تپه کنار صندل را در این نشست ارائه دادند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1918

به "اجرای 4 طرح گردشگری در استان کرمان آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 4 طرح گردشگری در استان کرمان آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید