اردوغان: با اروپا و آمریکا مسائل سختی نداریم

به گزارش اخذ ویزا، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت، این کشور با اروپا، آمریکا یا هیچ کشوری در منطقه با مسائل سخت و حادی روبرو نیست.

اردوغان: با اروپا و آمریکا مسائل سختی نداریم

با ما سفر کنید و با قیمت تور لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران،رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک سخنرانی به مناسبت افتتاح یک بزرگراه در آنکارا درباره روابط این کشور با کشورهای غربی صحبت کرد.

بنا بر گزارش العربیه، رئیس جمهور ترکیه در یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی در مراسم امروز شنبه درباره تنش ها بین آنکارا به کشورهای غربی اظهارنظر کرد.

رجب طیب اردوغان در این مراسم گفت: ما با اروپا، آمریکا یا هیچ یک از کشورهای منطقه مسائل سختی نداریم.

اردوغان چهارشنبه هفته گذشته با اشاره به تنش هایی که ترکیه در سال 2020 با اروپا و آمریکا گفته بود: سال پر چالشی در روابط خود با آمریکا و اروپا داشتیم. امیدوارم اتحادیه اروپا دست از کوری استراتژیک خود بردارد. همچنین انتظار دارم رئیس جمهور منتخب آمریکا [جو] بایدن، با ترکیه برخورد گرمی داشته باشد.

اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره روابط این کشور با کشورهای غربی در شرایطی مطرح شده که تنش هایی میان آنها ایجاد شده است.

تنش ها در هفته های اخیر بر سر مسائلی از قبیل اقدامات اکتشافی و حفاری در شرق دریای مدیترانه و خرید سامانه اس-400 روسیه توسط ترکیه تشدید شده و کار به اعمال تحریم علیه آنکارا کشیده شده است.

آمریکا بیست و چهارم آذر ماه در اعتراض به اقدام آنکارا در خرید سامانه اس-400، سازمان صنایع دفاعی ترکیه و رئیس آن را تحریم کرد.

اختلافات کشورهای اروپایی با ترکیه هم تنها به تنش ها در شرق مدیترانه منحصر نیست و تنش ها میان بعضی کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه و آلمان با ترکیه بر سر بحران لیبی هم شدت گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1412

به "اردوغان: با اروپا و آمریکا مسائل سختی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: با اروپا و آمریکا مسائل سختی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید