تهدید اروپا علیه نقض کنندگان تحریم تسلیحاتی لیبی

به گزارش اخذ ویزا، کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا در بیانیه ای کشورهای نقض کننده تحریم تسلیحاتی لیبی را به اعمال تحریم های سخت تهدید کردند.

تهدید اروپا علیه نقض کنندگان تحریم تسلیحاتی لیبی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا کشورهای نقض نماینده تحریم های تسلیحاتی لیبی را به اعمال تحریم هایی تهدید کردند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا شب گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما آماده ایم تصویب تحریم های احتمالی را در صورت نقض دریایی، زمینی و هوایی تحریم تسلیحاتی لیبی مد نظر قرار دهیم.

اینکه مشخصا چه کشورهایی در لیست تحریم ها قرار خواهند گرفت در این بیانیه نیامده است. با این حال فرانسه مدتهاست که ترکیه را به تحریم تسلیحاتی لیبی با ارسال تسلیحات به نیروهای دولتی این کشور متهم می نماید.

وزیر امور خارجه ترکیه هم متقابلا فرانسه را متهم نموده است که سلاح هایی را برای نیروهای ژنرال حفتر در لیبی ارسال می نماید.

کشور لیبی از سال 2011 میلادی در پی دخالت نظامی آمریکا و همپیمانان غربی آن بدون مجوز سازمان ملل، صحنه جنگ و درگیری داخلی است. این کشور که پس از سرنگونی معمر قذافی با بحران سیاسی گسترده ای روبرو شده است، اکنون به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است و به دنبال آن صف بندهای بین المللی در حمایت از هر یک از این دولت تشکیل شد.

با نگاهی به تحولات لیبی می توان دریافت که کشورهایی مانند ترکیه، قطر، آمریکا و انگلیس در یک صف از حکومت غرب لیبی به ریاست فایز السراج حمایت می نمایند و مصر، امارات، عربستان، فرانسه و بعضی دیگر از کشورها هوادار حکومت شرق لیبی به ریاست عبدالله الثنی هستند و با ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر همکاری می نمایند.

اتحادیه اروپا می خواهد در عملیات جدید نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی موسوم به ایرینی از راه های هوایی، با ماهواره وبه وسیله دریا نظارت کند. هدف اعلام شده این عملیات پایداری کشور لیبی و حمایت از فرایند صلح راهنمایی شده توسط سازمان ملل در این کشور است.

این عملیات اتحادیه اروپا برای جلوگیری از هجوم مجدد پناهندگان به وسیله دریای مدیترانه بسیار دورتر از منطقه فرار مهاجران برگزار می گردد. این عملیات جدید جایگزین عملیات دریایی قبلی اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه موسوم به سوفیا شده است که در 31 ماه مارس منقضی شد.

در ماه ژانویه به ابتکار برلین کنفرانس صلح لیبی در این کشور برگزار گردید و در این کنفرانس 16 کشور و سازمان بین المللی در این باره توافق کردند که به دخالت های خارجی در این کشور خاتمه دهند.

در بیانیه این سه کشور اروپایی امده است: ما از همه احزاب درگیر در لیبی و حامیان خارجی آن ها می خواهیم سریعا به درگیری ها و ارتقاء تسلیحات نظامی در این کشور خاتمه دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ضمناً از همه بازیگران خارجی در لیبی درخواست می گردد به دخالت های روزافزون خود در این کشور خاتمه دهند و به صورت کامل از تحریم تسلیحاتی اعمال شده توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه لیبی تبعیت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1130

به "تهدید اروپا علیه نقض کنندگان تحریم تسلیحاتی لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید اروپا علیه نقض کنندگان تحریم تسلیحاتی لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید