اسلحه لیزری به جست و جوی آب در ماه می پردازد

به گزارش اخذ ویزا، آژانس فضایی آمریکا در پی آن است تا یک ماهواره به مدار کره ماه بفرستد که قادر است با تاباندن نور لیزر به کشف آب های منجمد در زیر دهانه های سطح ماه بپردازد.

اسلحه لیزری به جست و جوی آب در ماه می پردازد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ناسا، آژانس فضایی آمریکا در پی آن است تا یک ماهواره به مدار کره ماه بفرستد که قادر است با تاباندن نور لیزر به کشف آب های منجمد در زیر دهانه های سطح ماه بپردازد.

این ماهواره برای جستجوی یخ روی سطح ماه با استفاده از لیزرهای ویژه طراحی شده است؛ این فضاپیما از لیزرهای مادون قرمز نزدیک خود برای درخشش نور به مناطق قطبی سایه دار در ماه استفاده می نماید.

وقتی فضانوردان ماه را در طول برنامه آرتمیس اکتشاف می نمایند، ممکن است لازم باشد از منابعی که از قبل در سطح قمری وجود دارد، استفاده نمایند؛ در پروژه آرتمیس نخستین زن دنیا به همراه تعدادی از فضانوردان مرد وارد تنها قمر کره زمین می شوند.

ماهواره کوچک که به CubeSat نیز معروف است؛ میخواهد یخ هایی که در پایین دهانه ماه قرار گرفته است و تا به امروز تابش خورشید را ندیده اند کاوش کند.

باربارا کوهن پژوهشگر اصلی این مأموریت در مرکز پروازهای فضایی گادرد ناسا در گرینبلت، مریلند گفت: اگرچه ما ایده خوبی داریم که یخ درون سردترین و تاریک ترین دهانه های ماه وجود دارد، اما اندازه گیری های قبلی کمی مبهم بوده است.

ماهواره مذکور لونار فلش لایت (Lunar Flashlight) نام دارد و قرار است هنگام پرتاب مأموریت آرتمیس 1 بر روی موشک Block-1 SLS ناسا سوار گردد و یک اسلحه لیزری را برای تاباندن نور قوی به دهانه های ماه و شناسایی یخ-آب همراه خود دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 986

به "اسلحه لیزری به جست و جوی آب در ماه می پردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلحه لیزری به جست و جوی آب در ماه می پردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید