المپیاد بین المللی سواد رسانه ای 2018 در مالزی برگزار می گردد

به گزارش اخذ ویزا، با توجه به لزوم ارتقای جهانی مهارت نوجوانان در مواجهه با رسانه ها، نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای با عنوان IMLO 2018 به ابتکار باشگاه سواد رسانه ای ایران، اسفند ماه 96 در شهر کوالالامپور مالزی برگزار می گردد.

المپیاد بین المللی سواد رسانه ای 2018 در مالزی برگزار می گردد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای با عنوان IMLO 2018 International Media Literacy Olympiadبا حضور دانش آموزان برگزیده ایرانی و مالزیایی به ابتکار باشگاه سواد رسانه ای ایران در شهر کوالالامپور مالزی از تاریخ 13 تا 22 اسفند 96 در کشور مالزی برگزار می گردد.

با توجه به نقش رسانه ها در تربیت آینده سازان کشورهای مختلف دنیا و نیز اهمیت توانمندسازی مخاطبان نوجوان در مقابل پیامهای رسانه ای، نهضت دنیای سواد رسانه ای در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای شرقی و در حال توسعه، در سالهای اخیر شتاب بیشتری پیدا نموده است.

به همین دلیل باشگاه سواد رسانه ای ایران به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه اقدام به طراحی و اجرای رویدادی با ابعاد ملی و بین المللی و با مخاطب نوجوان کرد.

نخستین دوره المپیاد ملی سواد رسانه ای در ایران با معرفی برگزیدگان مدال طلای این المپیاد در سال تحصیلی 95-96 به صورت کشوری برگزار گردید؛ به همین دلیل برگزیدگان مدال طلای المپیاد ملی ایران به همراه جمعی از دانش آموزان برگزیده مالزیایی در رویداد IMLO 2018 با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بخشهای این رقابت شاملِ مواردی همچون حضور در چند موقعیت رسانه ای مالزی، ارائه ایده های نوآورانه برای آموزش مجازی سواد رسانه ای به دانش آموزان دنیا به شیوه MOOC، حضور در آزمون پایانی و حضور در یکی از مهمترین همایشهای بین المللی سواد رسانه ایِ دنیا ICMEDLIT به همت دانشگاه کلانتان مالزی (UMK) است.

گفتنی است در انتهای این سفر دبیرخانه بین المللی IMLO تشکیل شده و دوره های بعدی این المپیاد در یکی از کشورهای فعال در این دبیرخانه بین المللی برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 514

به "المپیاد بین المللی سواد رسانه ای 2018 در مالزی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیاد بین المللی سواد رسانه ای 2018 در مالزی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید