تور هند ارزان: امضای قراردادهای نظامی بین مسکو و دهلی نو

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند و سرگئی لاوروف همتای روس او امروز دوشنبه و در آستانه ملاقات نخست وزیر هند و رئیس جمهور روسیه با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کردند.

تور هند ارزان: امضای قراردادهای نظامی بین مسکو و دهلی نو

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آنها به طور مشترک خاطرنشان کردند که سران هند و روسیه روابط سرشار از اعتماد زیادی با یکدیگر دارند و بسته ای از اسناد مهم در اجلاس سالانه دوجانبه امضا خواهد شد.

وزیر خارجه هند در این باره گفت: برای ما، نشست سالانه سران هند و روسیه یک رویداد منحصر به فرد است. نخست وزیر مودی و رئیس جمهور پوتین رابطه ای سرشار از اعتماد و اطمینان دارند. نشست سالانه سران هند و روسیه پس از دو سال وقفه به علت پاندمی برگزار می گردد. ما مشتاقانه منتظر نتایج بسیار مهمی از این اجلاس هستیم.

وزیر خارجه روسیه نیز گفت: یک بسته کامل از اسناد مهم جهت امضا شدن در این اجلاس، تهیه شده است.

بعلاوه خبرگزاری تاس روسیه نیز در خبری خاطرنشان کرد که راجنات سینگ وزیر دفاع هند و سرگئی شویگو همتای روس وی نیز نشست جداگانه ای برگزار کردند.

سینگ با انتشار توییتی در این باره خاطرنشان کرد: خوشحالم که تعدادی موافقت نامه، قرارداد و پروتکل در رابطه با سلاح های سبک و همکاری های نظامی امضا شد.

وی بعلاوه ادامه داد: دهلی نو عمیقا از حمایت قوی روسیه از هند قدردانی می نماید. ما امیدواریم که همکاری ما صلح، رفاه و ثبات را برای کل منطقه به ارمغان بیاورد.

فروش سامانه دفاع هوایی اس- 400 روسیه به هند به ارزش پنج میلیارد دلار مهمترین موضوع در روابط میان دهلی نو و مسکو طی ماه های اخیر بوده است.

روسیه هم اکنون حدود 60 درصد از نیازهای صنایع دفاعی هند را تأمین می نماید و نخستین محموله از سامانه اس- 400 طی ماه های آینده تحویل هند خواهد شد.

رسانه های هند پیشتر پیش بینی نموده بودند که همکاری های نظامی، صنایع دفاعی، تجارت و اقتصاد در صدر موضوعات مورد مذاکره میان رئیس جمهور روسیه و مقامات هندی طی سفر امروز دوشنبه ولادیمیر پوتین به دهلی نو قرار بگیرد.

رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر هند از سال 2014 تا به امروز 19 بار با یکدیگر ملاقات نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2070

به "تور هند ارزان: امضای قراردادهای نظامی بین مسکو و دهلی نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: امضای قراردادهای نظامی بین مسکو و دهلی نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید