امیر قطر استوارنامه اولین سفیر عربستان را پس از آشتی دریافت کرد

به گزارش اخذ ویزا، امیر قطر استوارنامه اولین سفیر عربستان در این کشور را پس از آشتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.

امیر قطر استوارنامه اولین سفیر عربستان را پس از آشتی دریافت کرد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دوحه میزبان منصور بن خالد بن فرحان، اولین سفیر عربستان در این کشور پس از آشتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس در تاریخ پنجم ژانویه گذشته بود.

واس گزارش داد: امیر قطر استوارنامه سفیر ریاض در دوحه را دریافت نموده و برای او آرزو کرد در عمل به وظیفه اش برای تقویت روابط برادرانه و تاریخی دو کشور پیروز باشد.

سفیر ریاض هم در این ملاقات بر تقویت روابط برادرانه و تاریخی این دو کشور دوست و تقویت آنها در تمامی زمینه ها تاکید نمود.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) هم گزارش داد، این ملاقات در دفتر امیر قطر در دوحه برگزار گردید و در این مراسم امیر قطر استوارنامه های پنج سفیر تازه از کشورهای نیجریه، کره، گینه استوایی و کلمبیا را دریافت کرد.

طبق گزارش قنا، امیر قطر ضمن خوش آمدگویی به سفرای تازه این کشورها برای آنها پیروزیت در کارشان و برای روابط قطر با کشورهای آنها توسعه و رشد بیشتر را آرزو کرد.

در سال 2017 بحران سیاسی شدیدی در روابط چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر ایجاد شد و آنها دوحه را به حمایت از گروه های افراطی متهم کردند اما دوحه همیشه این اتهام را تکذیب کرد و در نهایت در تاریخ پنجم ژانویه گذشته در نشست سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در شهر العلا در عربستان توافقنامه آشتی میان دو طرف امضا شد که به بزرگترین بحران داخلی شورای همکاری خلیج فارس از زمان تاسیسش در سال 1981 خاتمه داد.

در ادامه هم پروازهای تجاری میان دو طرف ازسرگرفته شده و گذرگاه های زمینی دو کشور عربستان و قطر بازگشایی و ملاقاتها و رایزنی های متقابل مسؤولان دو کشور شروع شدند.

امیر قطر هم مه گذشته به دعوت سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان به این کشور سفر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1926

به "امیر قطر استوارنامه اولین سفیر عربستان را پس از آشتی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قطر استوارنامه اولین سفیر عربستان را پس از آشتی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید