انتقاد نماینده استانبول از خراب شدن هندوانه های ایرانی در وان ترکیه

به گزارش اخذ ویزا، نماینده استانبول از حزب جمهوری خلق با انتشار تصاویری از خراب شدن هندوانه های صادراتی ایران به ترکیه نوشت: عاملان این اتفاق باید از کار برکنار شده و محاکمه شوند.

انتقاد نماینده استانبول از خراب شدن هندوانه های ایرانی در وان ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمود تانال نماینده مردم استانبول از حزب جمهوری خلق با انتشار تصاویری از هندوانه هایی که از ایران به ترکیه رفته و زیر آفتاب در حال خراب شدن است، نوشت: می گویند هندوانه ها خراب شده و نمی توانیم آن را به مردم بدهیم. می توانند بیایند و آنالیز نمایند. 160 واگن هندوانه از ایران آمده است. صاحبان هندوانه ها با بیان اینکه هندوانه ها خراب شده اند آنها را تحویل نگرفتند. این هندوانه ها در مقابل چشمانمان خراب شد. چرا این هندوانه ها پیش از خراب شدن تقسیم نشدند؟ تمیز کردن واگن ها 200 هزار لیره هزینه خواهد برد. کسانیکه بدون نقشه و بدون تجربه مسبب این اقدام شدند باید حساب پس بدهند. باید از مسئولیتشان استعفا دهند.

وی اضافه کرد: هندوانه هایی که از سوی تجار ایرانی به وان آمده بود به دلیل هفته ها انتظار در استان وان خراب شد.

طی هفته های گذشته با افزایش 300 درصدی تعرفه واردات هندوانه از ایران به ترکیه، تاجرانی که اقدام به صادرات هندوانه به استان وان ترکیه نموده بودند با افزایش 3 برابری تعرفه مجبور به رها کردن محصول خود شده و 7 هزار تن هندوانه را در گمرک وان رها کردند.

این موضوع باعث خسارت سنگین این تاجران شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1067

به "انتقاد نماینده استانبول از خراب شدن هندوانه های ایرانی در وان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نماینده استانبول از خراب شدن هندوانه های ایرانی در وان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید