اهدای بیش از 17 هزار جلد کتاب به ارزش حدود 600 میلیون تومان به استان ایلام

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در استان ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ارسال بیش از 17 هزار جلد کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش 590 میلیون تومان اطلاع داد.

اهدای بیش از 17 هزار جلد کتاب به ارزش حدود 600 میلیون تومان به استان ایلام

خودآموز اضافه کرد: این کتاب ها که در قالب تفاهمنامه میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و وزارت متبوع منعقد شده، در موضوعات: مذهبی، ادبی، علمی، تاریخی، سیاسی، اقتصادی و... برای مخاطبان کودک و نوجوان و بزرگسال در اختیار کتابسرای این اداره کل نهاده شده تا با برنامه ریزی هدفمند و اصولی به تدریج در اختیار جوامع هدف قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام توضیح داد: کتاب های خریداری شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقویت بنیادهای اقتصادی ناشران و افزایش انگیزه در مؤلفان، موجب توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می گردد و در استان ایلام نیز برنامه ریزی لازم برای این مهم اجرا شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات و قوانین جاری اجرای برنامه ها و فعالیت های کتاب محور، شامل: جایزه کتاب سال، جام باشگاه های کتابخوانی، روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب ایران، فعالیت کتابسرا و... از سال 97 تا به امروز به عهده مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام واگذار شده و خوشبختانه این مؤسسه فعال در این راستا اقدامات مناسب و مطلوبی انجام را داده است.

خودآموز در انتها گفت: سال گذشته بیش از 60 هزار جلد کتاب و 3600 جلد کتاب یاری آموزشی گاج در اختیار جوامع هدف و دانش آموزان مناطق کم برخوردار، محروم و البته مستعد استان نهاده شد و اهدا شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1844

به "اهدای بیش از 17 هزار جلد کتاب به ارزش حدود 600 میلیون تومان به استان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای بیش از 17 هزار جلد کتاب به ارزش حدود 600 میلیون تومان به استان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید