بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در جهان ، اختراعات دوم 50 درصد حمایت می شوند

به گزارش اخذ ویزا، شرکت های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی و فناوری علاوه بر حمایت 90 درصدی برای ثبت اختراع نخست خود از حمایت 50 درصدی برای ثبت دومین اختراع بهره مند می شوند.

بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در جهان ، اختراعات دوم 50 درصد حمایت می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل زا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، کانون پتنت معاونت علمی فعالیت خود برای ثبت بین المللی اختراع را گسترش داده است. به گونه ای که علاوه بر امریکا در کشور های کانادا، چین و اتحادیه اروپا نیز بیش از 10 پتنت با حمایت این مرکز به ثبت رسیده است.

مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت درباره این موضوع گفت: ثبت پتنت را در سایر کشور ها نیز گسترش می دهیم و امسال هند و کره جنوبی نیز به لیست کشور هایی که در آن ها از ثبت پتنت حمایت می کنیم، اضافه کرده می گردد.

ضیغمی با اشاره به اینکه با این اقدام بازار ثبت پتنت در سایر کشور ها گسترش می یابد، اضافه کرد: این اقدام می تواند راهکاری برای رسیدن زودتر شرکت های فناور به اهداف تجاری باشد. همچنین شرکت های دانش بنیان مورد تایید می توانند علاوه بر حمایت 90 درصدی برای ثبت اختراع نخست خود از حمایت 50 درصدی برای ثبت دومین اختراع بهره مند شوند.

کانون پتنت معاونت علمی حمایت 90 درصدی از ثبت بین المللی اختراعات را انجام می دهد. تا کنون با حمایت این کانون 93 پتنت در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است. همچنین در زمینه آموزش و ترویج این حوزه نیز اقدامات چشمگیری انجام داده است تا مالکیت فکری به عنوان پیش احتیاج مهم ورود محصولات دانش بنیان به بازار های بین المللی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1001

به "بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در جهان ، اختراعات دوم 50 درصد حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ ثبت پتنت ایرانی در جهان ، اختراعات دوم 50 درصد حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید