بازگشایی موزه باستان شناسی نیشابور پس از یک سال تعطیلی

به گزارش اخذ ویزا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: موزه باستان شناسی این شهرستان پس از یک سال تعطیلی بازگشایی شده است.

بازگشایی موزه باستان شناسی نیشابور پس از یک سال تعطیلی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد اسماعیل اعتمادی ارئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور مروز19 مهر با بیان این مطلب اضافه کرد: موزه تخصصی باستان شناسی نیشابور در فضایی به وسعت حدود 700 متر مربع در ضلع شرقی کاروانسرای شاه عباسی واقع در ضلع جنوب غربی میدان خیام نیشابور واقع شده است.

او گفت: این موزه برای اولین بار در سال 1374شمسی همزمان با برگزاری کنگره جهانی بزرگداشت عطار نیشابوری با موضوع موزه محلی تأسیس شد، سپس در سال 1379 تجهیز و اشیای جدیدی به آن اضافه کرده شد. در سال 1395 پس از مدتی تعطیلی به دلیل مسائل حقوقی مالکیتی ، با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری نیشابور ، بعنوان موزه باستان شناسی تجهیز و راه اندازی شد اما پس از مدتی فعالیت ، بدلیل نواقص حفاظتی و امنیتی مجددا تعطیل شد.

او ادامه داد: در نهایت پس از برطرف نواقص مذکور، و با اضافه کردن اشیای جدید کشف شده از کاوش های باستان شناسی نیشابور، این موزه از تاریخ 16 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک بازگشایی و در معرض دید علاقمندان به تاریخ و فرهنگ نهاده شد.

اعتمادی توضیح داد: موزه تخصصی باستان شناسی نیشابور با بیش از دویست قطعه اشیای باستانی متعلق به محوطه های باستانی نیشابور دارای بخشهای مختلفی از قبیل: بخش مسکوکات فلزی از دوران اشکانیان تا دوره ایلخانی، بخش اشیای سفالی از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوره صفویه)، اشیای شیشه ای، سنگی، و نیز بخش نمایش ویژه شامل اسکلت مکشوفه از کاوشهای علمی تپه برج، متعلق به 3300سال قبل از میلاد مسیح(هزاره چهارم قبل از میلاد مسیح) و ... است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور اضافه کرد: این موزه در حال حاضر از ساعت 8 صبح تا 14 دایر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 276

به "بازگشایی موزه باستان شناسی نیشابور پس از یک سال تعطیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزه باستان شناسی نیشابور پس از یک سال تعطیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید