باکتری های دریایی مرموز کشف شدند ، میکروارگانیسم هایی کاملا منحصربه فرد در اعماق اقیانوس ها

به گزارش اخذ ویزا، دانشمندان انواعی از باکتری های اعماق دریا را کشف کرده اند که متابولیسم آن ها با آنچه تا به حال دیده ایم بسیار متفاوت است.

باکتری های دریایی مرموز کشف شدند ، میکروارگانیسم هایی کاملا منحصربه فرد در اعماق اقیانوس ها

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، نوع عجیبی از باکتری ها در کف اقیانوس های عمیق یافت شده اند که ممکن است متابولیسمی برخلاف آنچه تا به حال دیده ایم داشته باشند. آن ها را به عنوان آستوباکتری وودی (Acetobacterium woodii) می شناسیم که در روده موریانه ها نیز دیده شده و می توانند بدون نیاز به اکسیژن، هیدروژن و کربن دی اکسید را تولید یا مصرف کنند.

توانایی زنده ماندن در مواد آلی و معدنی بدون نیاز به اکسیژن، این باکتری ها را در بین میکروارگانیسم ها کاملا منحصربه فرد کرده است. در حالیکه دانشمندان فرض می کردند چیزی شبیه به این باکتری ها ممکن است وجود داشته باشد، هرگز به طور مشخصی بین باکتری های استئوژنیک که از اکسیژن متان می سازند، چنین چیزی توصیف نشده است.

ولکر مولر میکروبیولوژیست دانشگاه گوته فرانفکورت توضیح می دهد: فرضیاتی وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از اشکال زندگی های باستانی نوعی از متابولیسمی که ما در A.woodii توصیف کرده ایم را داشته اند. تحقیقات ما بیان می کنند که راه های متابولیسمی مختلفی وجود دارند.

چاه های گرمابی در اواخر دهه 70 کشف شدند و مشخص شد که این زیستگاه های عجیب و غریب؛ خانه اشکال پیچیده و پویای زندگی از جمله صفحات باکتریایی به ضخامت چندین سانتی متر هستند که از ترکیبات معدنی مانند هیدروژن و سولفید تغذیه کرده و وسعت آن ها زیاد می شود. د واقع ممکن است این ها از بزرگترین مخازن متنوع میکروارگانیسمی تغییر دهنده هیدروژن در جهان باشند و سیستم های متابولیکی متفاوتی نسبت به چیز هایی که قبلا می دانستیم داشته باشند.

موضوع مورد توجه این است که زیاد بودن هیدروژن مانع فرایند تخمیر می شود و حتی ضعیف ترین چاه های گرمابی نیز دارای مقادیر بیشتری از سطح هیدروژن مورد نیاز برای رشد باکتری های تخمیری هستند. ظاهرا برای حل این مشکل باکتری ها باید بهم بچسبند. درواقع اگر یک باکتری تولیدکننده هیدروژن به دیگر میکروارگانیسم هایی که هیدروژن را اکسید می کنند، مانند ارکی باکتری های تولید کننده متان، بچسبد می تواند محیط خوبی برای زندگی و تولیدمثل فراهم کند.

این دوستی کوچک (رابطه نحوی) مفید در اعماق دریاست، اما احتمالا این نوع قالب تخمیر که در محیط ها رخ می دهد، تنها قالب ممکن نیست. تجزیه و تحلیل های جدید ادعا می کنند میکروارگانیسم هایی را یافته اند که می توانند تنها با یک سلول باکتریایی هر دو نقش را داشته باشند.

نویسنده این تحلیل ادعا کرد: A.woodii ویژگی های متابولیکی دو پارتنر نحوی را در یک سلول باکتری ترکیب می کند. بسته به شرایط محیطی A.woodii می تواند نقش مصرف کننده یا تولیدکننده هیدروژن را بازی کند.

اینکه باکتری چگونه این کار را انجام می دهد نامشخص است، اما نویسندگان یک جهت را که مواد آلی را به اسیداستیک و الکل و مولکول های هیدروژن تخمیر می کند، فرض می کنند و در جهت دیگر ته نشینی الکترونی را برای محیط های بیرونی در نظر می گیرند که تخمیر را با شکل دادن استیک اسید از کربن دی اکسید و هیدروژن ممکن می سازد.

اگر ژنی که آنزیم های مسئول تولید هیدروژن را تولید می کند، خاموش شود؛ باکتری ها در حضور هیدروژن خارجی فقط روی لایه فروکتوز می توانند رشد کنند. آزمایش های بیشتر نشان می دهد که هر دو جهت به هیدروژن وابسته اند. در حالیکه این متابولیسم مضاعف ممکن است در سایر باکتری ها نیز وجود داشته باشد؛ این سیستم بسیار کمتر متداول است.

A.woodii آستانه هیدروژن پایین تری دارد و نمی تواند انرژی زیادی را از تبدیل CO2 به متان به عنوان آرک های متانوژنیک تولید کند. این بدان معناست که احتمالا باکتری های استئوژنیک فعال در این دریچه ها فراوان نیستند و به همین علت است که تا به امروز شناخته نشده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 919

به "باکتری های دریایی مرموز کشف شدند ، میکروارگانیسم هایی کاملا منحصربه فرد در اعماق اقیانوس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکتری های دریایی مرموز کشف شدند ، میکروارگانیسم هایی کاملا منحصربه فرد در اعماق اقیانوس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید