بنای تاریخی تکیه بختیاری ها در اردل بازسازی شد

به گزارش اخذ ویزا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بنای تاریخی فرهنگی تکیه بختیاری ها در شهرستان اردل تعمیر، مرمت و بازسازی شد.

بنای تاریخی تکیه بختیاری ها در اردل بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 در آیین افتتاح ساختمان نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اردل در محل بنای تاریخی فرهنگی تکیه بختیاری ها تأکید کرد: برای تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز این بنای تاریخی بیش از دو میلیارد ریال هزینه شده است.

او اضافه نمود: سال گذشته برای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به گردشگران ورودی به شهرستان اردل علاوه بر تأمین زیرساخت ها، شش کانکس سرویس بهداشتی و حمام به ارزش چهار میلیارد و 600 میلیون ریال در مکان های گردشگری این شهرستان مستقر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: این تعداد کانکس سرویس بهداشتی و حمام در حاشیه سد کارون چهار، باغ رستم، سرداب رستم آباد، حاشیه رودخانه کاج، دشتک و پارک دزپات و تپه نورالشهدای اردل مستقر شد.

او اعلام کرد: اداره کل استان در دو سال گذشته شش میلیارد ریال برای تأمین زیرساخت های گردشگری در پارک دزپارت اردل اختصاص داده است که این مبلغ برای محوطه سازی، سنگ چینی و استحکام بخشی هزینه شد.

جوادی بیان کرد: از تمامی سرمایه گذاران بخش های خصوصی، نیمه دولتی و دولتی برای سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان حمایت می گردد. در این راستا استعلام ها و مجوزهای قانونی در کوتاه ترین زمان ممکن صادر و تسهیلات مورد احتیاج به متقاضیان واجد شرایط سرمایه گذاری در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعطا خواهد شد.

محمود کیانی فرماندار اردل نیز در این مراسم گفت: این شهرستان برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های مطلوب و بکری دارد.

او اعلام کرد: به همین دلیل همکاری تمامی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری و شهرستان اردل برای فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری لازم است. تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز تکیه بختیاری ها در اردل یکی از اقدامات مؤثر اداره کل استان به شمار می رود، البته انتظار می رود معرفی جاذبه های گردشگری، فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی شهرستان اردل بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

بنای تاریخی فرهنگی تکیه بختیاری ها در اردل با 400 مترمربع وسعت و 190 مترمربع زیربنا متعلق به دوره ناصرالدین شاه قاجار، 11 مرداد 1384 به شماره 12423 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اردل در 75 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 911

به "بنای تاریخی تکیه بختیاری ها در اردل بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی تکیه بختیاری ها در اردل بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید