برترین روش کاهش اضطراب کدام است؟

به گزارش اخذ ویزا، برای کاهش استرس و اضطراب بهتر است به جای استفاده از داروهای شیمیایی از این روش های بسیار ساده و فوق العاده موثر بهره ببرید.

برترین روش کاهش اضطراب کدام است؟

استرس و اضطراب جزو احساسات رایجی است که شاید در طول زندگی بارها تجربه کنیم. اما هنگامی که استرس شدید، قوی و از کنترل خارج گردد، می تواند مشکلاتی را در سلامت روحی و جسمی ما ایجاد کند. این مطلب از خبرنگاران را تا سرانجام بخوانید و از این روش ها به عنوان راه های موثر برای کاهش استرس بهره ببرید.

ورزش کردن

ورزش یکی از برترین راه های کاهش استرس است. شاید به نظر متناقض بیاید اما ایجاد استرس فیزیکی در بدن با استفاده از ورزش، باعث کاهش استرس ذهنی می گردد. فواید ورزش برای کاهش استرس با تمرین منظم و روتین حتی بیشتر هم می گردد. افرادی که به طور منظم ورزش می نمایند، به چند علت کمتر از کسانی که ورزش نمی نمایند دچار اضطراب می شوند.

استفاده کردن از مکمل های غذایی

مکمل های غذایی زیادی هستند که باعث کاهش استرس و اضطراب می شوند. در اینجا به طور خلاصه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم که تاثیر خیلی خوبی در کاهش استرس دارند.

اسید های چرب امگا 3

تحقیقی نشان داد دانشجویان پزشکی که مکمل امگا 3 دریافت نموده بودند تا 20 درصد کاهش استرس و اضطراب داشتند.

چای سبز

چای سبز مقدار زیادی آنتی اکسیدان های پلی فنل دارد که خواص آن ها در بهبود سلامت فرد است. این آنتی اکسیدان ها می توانند باعث کاهش استرس و اضطراب و افزایش مقدار سروتونین در بدن شوند. اگر به خواص دمنوش ها علاقه مند هستید مطلب با 7 خاصیت معجزه آسای نعناع آشنا شوید را بخوانید.

سنبل الطیب

سنبل الطیب یا علف گربه نام گیاهی است که به علت تاثیر آرام بخش و خواب آور بسیار معروف است. سنبل الطیب دارای اسید والرنیک است که باعث تغییر گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) می گردد که نتیجه آن کاهش استرس است.

کم کردن مصرف کافئین

کافئین موجود در قهوه، شکلات، چای و نوشیدنی های انرژی زا در مقدار زیاد می توانند باعث استرس و اضطراب شوند. افراد ظرفیت های مختلفی برای مصرف کافئین دارند. اگر متوجه شدید که کافئین شما را عصبی و مضطرب می نماید، به فکر قطع کردن آن باشید.

عقب ننداختن کارها

یکی از راه های موثر برای کاهش استرس این است که اولویت های خود را معین کنید و عقب انداختن کارها را متوقف کنید. به تعویق انداختن کارها شما را به سمت واکنشی رفتار کردن راهنمایی می نماید و در حال تقلا کردن برای رسیدن رها می نماید. این موضوع می تواند باعث استرس و تاثیرات منفی روی سلامتی و کاهش کیفیت خواب گردد. به تهیه یک فهرست برای کارها و طبقه بندی کردن شان بر اساس اولویت عادت کنید. برای خود اهداف واقعی مشخص کنید و تمرکز خود را از روی فهرست برندارید.

روشن کردن شمع معطر (آروماتراپی)

استفاده از اسانس های طبیعی در فضا با روشن کردن شمع معطر، می تواند احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد. بعضی از انواع رایحه منحصرا آرام بخش هستند که در این جا به آن ها اشاره می کنیم. شما می توانید از شمع های معطر با رایحه هایی مانند اسطوخودوس، رز، علف وتیور، ترنج، بابونه رومی، بهارنارنج، کندر و غیره بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب برای سلامت قلب خود چه بخوریم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2330

به "برترین روش کاهش اضطراب کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش کاهش اضطراب کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید