به پرواز درآمدن دوباره بوئینگ 737 مکس پس از دو سال

به گزارش اخذ ویزا، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا (FAA) به شرکت های هواپیمایی اجازه داده است بار دیگر هواپیمای بوئینگ 737 مکس را به خدمت بگیرند.

به پرواز درآمدن دوباره بوئینگ 737 مکس پس از دو سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، پس از دو سقوط هواپیمای بوئینگ737 مکس در سال های اخیر، تمامی استفاده نمایندگان از این مدل تصمیم گرفتند تمامی پروازها با بوئینگ737 مکس را لغو نمایند و دیگر از آن استفاده ننمایند. این دو سقوط در اکتبر 2018 (اندونزی) و مارس 2019 (اتیوپی) رخ داد و به کشته شدن 346 مسافر ختم شد.

حال رسانه معتبر CNN گزارشی منتشر نموده که براساس آن، سازمان FAA بار دیگر به هواپیمای بوئینگ737 مکس اجازه داده است پرواز کند. اولین پرواز بوئینگ737 مکس پس از دو سال، روز سه شنبه از مبدأ میامی به مقصد نیویورک خواهد بود. در دو سال گذشته، شرکت بوئینگ تغییرات گسترده ای روی مدل 737 مکس اعمال نموده تا درنهایت اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا (FAA) ماه گذشته تغییرات اعمال شده را تأیید کند و باردیگر به بوئینگ737 مکس اجازه دهد پرواز کند.

بااین حال، بسیاری از شهروندان آمریکایی از پرواز با بوئینگ737 مکس می ترسند و حاضر نیستند با آن مسافرت نمایند. چنین آماری را روئیترز با نظرسنجی از مردم آمریکا به دست آورده است که در آن، 57 درصد از مشارکت نمایندگان بی علاقگی خود به پرواز با بوئینگ737 مکس را اعلام نموده اند. 37 درصد از مشارکت نمایندگان نیز گفته اند پس از شش ماه پرواز پیروز بوئینگ 737 مکس حاضرند با آن مسافرت نمایند.

آمار ثبت شده نشام می دهد تنها 39 درصد از مشارکت نمایندگان قبل از نظرسنجی از پیشینه پروازهای ناپیروز بوئینگ737 مکس و سقوط آن در سال های 2018 و 2019 مطلع بودند. در هرصورت، معین نیست از پرواز روز سه شنبه چند جایگاه رزرو شده است؛ اما وب سایت های فروش بلیت نشان می دهد یکی از کابین های اصلی همچنان خالی است و امکان خرید بلیت همچنان وجود دارد.

در حال حاضر، بسیاری از شرکت های هواپیمایی در جهان به پرواز مجدد هواپیمای بوئینگ737 مکس واکنشی نشان نداده اند و تنها در شرکت ائرومکزیکو در مکزیک و شرکت GOL در برزیل اعلام نموده اند که باردیگر بوئینگ 737 مکس را به خدمت خواهند گرفت. با این حال، می توان انتظار داشت پس از پروازهای پیروز هواپیمای مذکور، بار دیگر از آن در شرکت های مختلف جهان استفاده گردد.

بوئینگ737 مکس مدل نسل چهارمی بوئینگ737 محسوب می گردد که به موتورهای LEAP-B1 مجهز است و در مقایسه با مدل های پیشین از 1 درصد احتراق بهتر بهره می برد. در زمان معرفی مدل نسل چهارمی، بوئینگ مدعی شده بود که تغییرات اعمال شده به بهبود 14 درصدی عملکرد بوئینگ737 مکس درمقایسه با مدل های نسل سومی ختم شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1474

به "به پرواز درآمدن دوباره بوئینگ 737 مکس پس از دو سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به پرواز درآمدن دوباره بوئینگ 737 مکس پس از دو سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید