تاثیر استرس در ایجاد گرفتگی رگ های قلبی

به گزارش اخذ ویزا، استرس باعث افزایش شیوع رفتارهای ضد اجتماعی از جمله سیگار کشیدن ، مصرف الکل و کاهش فعالیت می گردد. این کارها به نوبه خود منجر به افزایش فشار خون و ازدیاد چربی بد خون می گردد که به انسداد حاد یا مزمن رگ های قلبی یاری خواهد نمود.

تاثیر استرس در ایجاد گرفتگی رگ های قلبی

دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیو پلاستی گفت: استرس، عاملی جهت انسداد تدریجی یا ناگهانی رگ های قلبی است که باعث کاهش خونرسانی به بافت قلب و نهایتا سکته قلبی می گردد.

استرس بعلاوه باعث فعال شدن سیستم سمپاتیک و آزاد شدن هورمون آدرنالین به همراه کورتیزول، افزایش ضربان قلب ، فشار خون و تنگی عروق می گردد. این عوارض نهایتا عاملی جهت انسداد ناگهانی یا مزمن رگ های قلبی خواهد بود،

استرس باعث افزایش شیوع رفتارهای ضد اجتماعی از جمله سیگار کشیدن ، مصرف الکل و کاهش فعالیت می گردد. این کارها به نوبه خود منجر به افزایش فشار خون و ازدیاد چربی بد خون می گردد که به انسداد حاد یا مزمن رگ های قلبی یاری خواهد نمود.

استرس مداوم باعث افزایش عوامل التهابی و اکسیداتیو شده که نقش این هورمون ها در انسداد عروقی شناخته شده است.

نهایتا می توان گفت که استرس مداوم به وسیله گوناگون می تواند به گرفتگی عروقی چه بطور حاد و چه مزمن منجر گردد که خطر سکته و نارسایی قلبی را بطور جدی افزایش خواهد داد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: عصر ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2439

به "تاثیر استرس در ایجاد گرفتگی رگ های قلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر استرس در ایجاد گرفتگی رگ های قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید