حضور جراح روباتیک در قلب آفریقا

به گزارش اخذ ویزا، چهارمین نسل سیستم جراح روباتیک داوینچی در بیمارستانی دولتی واقع در قلب آفریقای جنوبی راه اندازی شد.

حضور جراح روباتیک در قلب آفریقا

هفته گذشته بیمارستان Groote Schuur واقع در شهر کیپ تاون میزبان نسل تازهی از جراحان روباتیک بود. سیستم جراحی داوینچی روشی با حداقل تهاجم برای جراحی های اورولوژی و زنان و چندین نوع از جراحی های مختلف است این سیستم با بهره گیری از ابزارهای فناورانه و روباتیک تصویری سه بعدی از محل جراحی را ایجاد نموده و با کیفیت بالا به جراحان انسانی نمایش می دهد.

این فناوری جراحان را با مجموعه ای پیشرفته از ابزارهای مورد استفاده در عمل جراحی کمک نموده و آن ها را در رسیدن به نتیجه ای بسیار مطلوب و با دقت بالا کمک می نماید. البته از قلم نیاندازید که در سیستم های روباتیک، جراحی به وسیله روبات ها انجام نمی گردد. بلکه جراحان انسانی با کمک این سیستم و ابزارهایی که به وسیله کنسول راهنمایی می گردد عمل جراحی را انجام می داده و با داده های بسیار حساس این سیستم جراحی بی عیب و نقص را به اتمام می رسانند.

در حال حاضر سیستم روباتیک داوینچی ایکس آی برای اولین بار وارد این بیمارستان دولتی شده تا در جراحی های شکمی و نیازمند به برش های بزرگتر مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم هوشمند معماری دیجیتالی آندوسکوپی را طراحی نموده و به شیوه ای ساده تر و با وضوح بصری بهبود یافته تری به نمایش درمی آورد.

این سیستم توانایی اتصال آندوسکوپ به هر بازو را داشته و انعطاف بسیار بالایی در تجسم محل جراحی دارد. در این فناوری تازه بازوها کوچکتر و نازک تر از نسخه های پیشین طراحی شده و دامنه حرکت ظریف در حین جراحی را وسیع تر کند. محورهای این سیستم بلندتر طراحی شده تا دسترسی جراحان به آن بیشتر گردد. این سیستم در عین حال با تصویربرداری نزدیک به مادون قرمز به همراه نور استاندارد آندوسکوپی، کمترین مقدار تهاجم به بیمار را در حین جراحی وارد نموده و همزمان جریان خون در عروق را ارزیابی می نماید.

پزشکان این بیمارستان دولتی امیدوارند این جراح روباتیک گامی مهم و فناوارنه در عمل های حساس شکمی و تامین سلامت بیماران بشمار رفته و از این پس جراحی های حساس این مرکز بهداشتی با دقت فراوان به این روبات های هوشمند سپرده گردد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2043

به "حضور جراح روباتیک در قلب آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور جراح روباتیک در قلب آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید