خبرنگاران 18 طرح آبفای قم دهه فجر گشایش می یابد

به گزارش اخذ ویزا، قم - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: همراستا با راهبرد جهش فراوری و در ایام دهه مبارک فجر 18 طرح با اعتبار 840 میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب استان به بهره برداری خواهد رسید.

خبرنگاران 18 طرح آبفای قم دهه فجر گشایش می یابد

علی جان صادق پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران بیان نمود: افتتاح طرح ها و گسترش خدمت رسانی به مردم استان در حوزه آب و فاضلاب فعالیتی مستمر است و اکنون بیش از 370 هزار انشعاب آب و 126 انشعاب فاضلاب در قم فعال است.

وی اضافه کرد: امروز همه مردم قم به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و کیفیت آب استان به صورت مستمر در آزمایشگاه های تخصصی مورد آنالیز قرار می گیرد تا رضایت شهفرایندان از خدمات شرکت آب و فاضلاب ارتقا یابد.

وی ادامه داد: تمام خدمات مورد احتیاج شهفرایندان در حوزه آب و فاضلاب به وسیله تماس با سامانه 122 قابل پیگیری است و درگاه های مختلفی برای تعامل مردم با شرکت آبفا استان طراحی شده است تا احتیاجی به مراجعه حضوری ایشان نباشد.

مدیرعامل شرکت آبفا قم گفت: بیش از 90 درصد تجهیزات مورد احتیاج شرکت آبفا قم از محل فراوری داخلی تامین می گردد و این شرکت با همراهی مجموعه های علمی توانسته است بخش مهمی از محصولات راهبردی مورد احتیاج صنعت آب و فاضلاب کشور را داخلی سازی نموده و از واردات آن جلوگیری کند.

وی بیان نمود: پیشرفت آبفا قم در حوزه نظارت و کنترل تجهیزات بسیار چشمگیر بوده و اکنون امکان رصد همه بخش های مورد استفاده در این شرکت به صورت برخط فراهم است.

وی ادامه داد: به همین دلیل امروز قم از جمله استان های پیشرو کشور در تامین آب پایدار مورد احتیاج مردم حتی در زمان پیک تابستان است و تمام پیش بینی های لازم برای تامین آب مورد احتیاج شهفرایندان در بخش شهری و روستایی استان صورت گرفته است.

صادق پور گفت: ایجاد بیش از یک هزار کیلومتر شبکه، حفر 154 حلقه چاه، استفاده از چهار تصفیه خانه آب و پنج تصفیه خانه فاضلاب، بهره گیری از چهار آزمایشگاه تخصصی و توسعه و بازسازی مستمر شبکه های آب و فاضلاب استان از جمله اقدامات شرکت آبفا قم در طول سال های گذشته است.

وی بیان نمود: برطرف مشکل فاضلاب منطقه پردیسان قم و فراهم شدن امکان دسترسی مردم ساکن در پروژه های مسکن مهر منطقه به شبکه فاضلاب شهری، آب رسانی به مناطق روستایی قم در بخش های مختلف و کوشش برای برطرف مشکل کمبود آب در بعضی از روستاها و همچنین افزایش کیفیت آب مورد استفاده مردم قم در بخش شهری و روستایی از جمله اقدام های مهم شرکت آبفا قم در ماه های گذشته است که این فرایند خدمت رسانی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: مردم قم در رعایت استاندارد سرانه مصرف آب همراهی خوبی با مجموعه های خدمت رسان این بخش دارند و به عنوان نمونه میزان مصرف آب استان در دوران شیوع ویروس کرونا با وجود شرایط خاص این دوران، افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال های قبل نداشته است./

منبع: ایرنا
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1451

به "خبرنگاران 18 طرح آبفای قم دهه فجر گشایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 18 طرح آبفای قم دهه فجر گشایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید