تور ارزان قطر: سفر دریایی به قطر قبل از جام جهانی به شرط سوخت

به گزارش اخذ ویزا، در پی سفر رییس جمهور به قطر برای توسعه مبادلات و همکاری های مالی در حوزه های مختلف، به نظر می رسد راه اندازی سفر دریایی بوشهر - قطر تسریع خواهد شد و این اتفاق پیش از شروع جام جهانی فوتبال در قطر، عملی خواهد شد که البته مشروط به بعضی عوامل مالی از جمله نرخ سوخت است.

تور ارزان قطر: سفر دریایی به قطر قبل از جام جهانی به شرط سوخت

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، سفر های دریایی در دو سالی که با شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران گذشت، تحت تاثیر این اپیدمی ناشناخته و ترسناک تقریبا تعطیل شد و مانند دیگر سفر های هوایی، زمینی و ریلی در همه جهان به استراحت گذشت.

پس از توسعه واکسیناسیون، اما سفر های خارجی مردم جهان آرام آرام رنگ و بوی قبل از کرونا را به خود گرفت و البته با پروتکل های سخت گیرانه ای شروع شد. اما شیوع سویه ای تازه به نام امیکرون جهان را دوباره با بهت و ترس روبرو کرد و بسیاری از سفر ها مانند سفر های دریایی متوقف شد یا آنکه پروتکل های سخت گیرانه تری برای آن در نظر گرفته شد.

سفر های دریایی در هفته ها و ماه های گذشته هم دستخوش تغییرات بسیاری شد و نهایتا هفته گذشته حسین عباس نژاد-سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی- درباره آخرین شرایط و جزییات سفر های دریایی در شرایط کرونایی کنونی اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی قطر، مذاکرات برای راه اندازی خط کشتیرانی دوحه در دستور کار نهاده شد و حتی ترمینال مسافری را این بندر از سوی قطر نوسازی شد.

وی اضافه کرد: ترمینال مسافری چابهار، بوشهر، آبادان، باهنر و بندر لنگه نیز بازسازی شده اند، بنابراین اگر هزینه سفر های دریایی که سرسام آور و سنگین است، مدیریت گردد، فرصتی به بخش مسافری، گردشگری و دریایی داده خواهد شد تا سفر های دریایی چابهار-مسقط، بوشهر-قطر، بندر لنگه-دوبی، قشم- عمان از سرگیری شده و اخیرا با مذاکرات اجرا شده سفر دریایی چابهار به کراچی راه اندازی گردد.

عباس نژاد ادامه داد: مسئله ای که در زمینه سفر های دریایی به ویژه سفر های خارجی وجود دارد، این است که با شرایط فعلی هزینه کشتی های مسافری بالاست؛ بنابراین حتی اگر شناور ها به صورت کامل مسافرگیری نمایند، این سفر ها صرفه مالی ندارد.

وی اضافه کرد: گرچه قیمت بلیت یکی از مباحثی است که در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. اما قیمت بلیت سفر های دریایی خارجی باید بسیار کمتر از پرواز های خارجی باشد و اساسا یکی از دلایل اینکه مسافر زیادی تقاضای سفر دریایی در خط بندر باهنر-شارجه و بندر لنگه-دوبی داشتند همین مسئله بود. اما در این میان باید به این نکته توجه داشت که بیش از 40 درصد هزینه سفر های دریایی، نرخ سوخت است که بر اساس قیمت های منطقه محاسبه می گردد. این مسئله به ویژه در کشتی های بزرگ تر، مهمتر است.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: برای حل این مسائل با وزارت نفت صحبت کردیم و پیگیر این مساله بودیم. نهایتا به این نتیجه رسیدیم که باید سوخت را به قیمت 80 درصد یارانه ای و 20 درصد به نرخ بازار به شناور ها - مانند سفر های دریایی داخلی- ارائه بدهد که باعث رونق می گردد.

حالا به نظر می رسد که با توجه به سفر رییس جمهور به قطر و ملاقات با امیر این کشور، حمل و نقل دریایی و سفر دریایی در جهت بوشهر - قطر به زودی و قبل از جام جهانی 2022 در این کشور، راهاندازی گردد که البته پیش از انجام این کار به نظر می رسد ابتدا باید دستگاه های دولتی بر سر قیمت و نرخ سوخت با یکدیگر به توافق برسند تا با قطری ها.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2215

به "تور ارزان قطر: سفر دریایی به قطر قبل از جام جهانی به شرط سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: سفر دریایی به قطر قبل از جام جهانی به شرط سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید