خلف وعده، نشانه نفاق است

به گزارش اخذ ویزا، طبق متون دینی، وفای به عهد از علائم ایمان و خلف وعد از نشانه های نفاق است. در اسلام نسبت به راستگویی، ادای امانت و وفای به عهد تاکید فراوان شده است.

خلف وعده، نشانه نفاق است

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اصل سوم و بند 12 به موضوع پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی برای ایجاد رفاه، برطرف فقر و محرومیت در زمینه های تغذیه، مسکن، کار، بهداشت و تامین بیمه اشاره شده است.

در بند 9 همین قانون هم برطرف تبعیضات ناروا با ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه های مادی و معنوی و طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب مورد تاکید قرار گرفته است.

این مواردی که ذکر شد در سوگندنامه رئیس جمهور در مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شده است.

از سویی دیگر، این سوگند هم شرعی است و باید رئیس جمهور به این سوگند وفادار باشد. طبعا نامزدهای ریاست جمهوری که اگر قرار باشد وعده و شعاری بدهند باید طبق همین قوانین بوده و چیزی فراتر از آن نباشد.

چون نامزدهایی که وعده هایی را در این زمینه مطرح می نمایند، نمی توانند فراتر از آنچه قانون مشخص نموده اقدامی انجام دهند.

از سویی دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که برخی اقدامات دولت نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی است.

طبعا نامزدی که در ایام تبلیغات وعده می دهد این نکته را باید مدنظر داشته باشد که کوشش برای اجرایی کردن برخی شعارها منوط به تصویب برخی مراکز و نهادهاست.

آیت الله محسن مجتهدشبستری - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1883

به "خلف وعده، نشانه نفاق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلف وعده، نشانه نفاق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید