داروی بهبود سندروم متابولیک بر پایه زرشک بومی سازی شد

به گزارش اخذ ویزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یک صندوق پژوهش و فناوری در حوزه سلامت، کامران شورگشتی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان در ارتباط با این محصول گفت: این داروی گیاهی با نام تجاری گلوکوبر 300، بر پایه عصاره ساقه و ریشه زرشک تهیه شده است و بیشترین کاربرد آن در بهبود علایم سندرم متابولیک (یاری به کاهش قند خون و هایپر لیپیدمی در بیماران مبتلا به سندروم متابولیک) است.

داروی بهبود سندروم متابولیک بر پایه زرشک بومی سازی شد

وی ادامه داد: این فرآورده حاوی عصاره تغلیظ شده ریشه و ساقه زرشک است و با داشتن مواد موثره ترکیبات آلکالوییدی متعدد از جمله بربرین، به وسیله مکانیسم های مختلف می تواند به طور موثری باعث بهبود علایم سندرم متابولیک گردد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، شرکت های پخش دارو، داروخانه ها، پزشکان متخصص، بیماران مبتلا به سندرم متابولیک، دیابتیک و افراد با چربی خون بالا را از جمله مصرف کنندگان نهایی این محصول مطرح نمود.

وی در ارتباط با اندازه رقابت و برابری این محصول با سایر محصولات مشابه گفت: این دارو تنها داروی فراوری شده در داخل کشور برای بهبود سندروم متابولیک است، نمونه مشابه این محصول در بازار دارویی امریکا باقیمت 25 دلار به فروش می رسد اما محصول گلوکوبر در بازار ایران با قیمت 5 دلار به فروش می رسد.

وی تاکید نمود: این محصول برای اولین بار در کشور فراوری شده است و فاقد نمونه مشابه در بازار دارویی ایران و بعلاوه فاقد رقیب داخلی است.

مدیرعامل شرکت گفت: از تسهیلات فراوری صنعتی صندوق سلامت ثامن برای اجرای پروژه گلوکوبر 300 استفاده کردیم و از تسهیلات دریافتی رضایت کامل داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 2310

به "داروی بهبود سندروم متابولیک بر پایه زرشک بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی بهبود سندروم متابولیک بر پایه زرشک بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید