دبیر شورای عالی استان ها: دولت نباید خودش را از تامین منابع اقتصادی شهرداری ها کنار بکشد

به گزارش اخذ ویزا، دبیر هیات رییسه شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه در جهان حداقل 60 درصد از بودجه شهرداری ها توسط دولت صورت می گیرد، گفت: عدم یاری دولت به شهرداری ها به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

دبیر شورای عالی استان ها: دولت نباید خودش را از تامین منابع اقتصادی شهرداری ها کنار بکشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، علی دشتی در مورد بند 3 ماده 41 لایحه اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده و برابر شدن سهم دولت و شهرداری ها از اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده، گفت: در تمام جهان حداقل 60 درصد از بودجه شهرداری ها به وسیله دولت تامین می گردد. شهرداری ها موسسات غیردولتی هستند، ولی در تمام جهان تحت یاری های جدی دولت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها خدمات بسیاری به دولت ارائه می نمایند، اضافه کرد: دولت نباید خودش را از تامین منابع اقتصادی شهرداری ها کنار بکشد. کنار کشیدن دولت به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

دبیر هیات رییسه شورای عالی استان ها بیان کرد: اگر در شهر مسئله ای به وجود آید دولت باید جوابگوی مردم باشد. شهرداری ها بخشی از حاکمیت هستند و در صورتی که شهرداری ها نتوانند جوابگو باشند، حاکمیت باید جوابگو باشد. چگونه می خواهند به مردم پاسخ دهند که منابعی وجود ندارد؟

دشتی، افزایش سهم شهرداری ها از اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده و برابر شدن سهم شهرداری ها و دولت را مفید دانست و بیان کرد: هر میزانی که از سهم اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده برای شهرداری ها کم گردد به منزله این است که خدمات دهی شهرداری ها را برای مردم کم کنیم. در صورت کاهش سهم شهرداری، آن ها توان اداره شهر را نخواهند داشت و ناچار هستند به سمت درآمدهای ناپایدرا حرکت نمایند. به هر میزان از این درصد کم کنیم به همین میزان چراغ سبزی به مردم و شهرداری ها برای شهرفروشی نشان می دهیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 545

به "دبیر شورای عالی استان ها: دولت نباید خودش را از تامین منابع اقتصادی شهرداری ها کنار بکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر شورای عالی استان ها: دولت نباید خودش را از تامین منابع اقتصادی شهرداری ها کنار بکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید