دولت آلمان آتش بس پایدار در لیبی را خواهان شد

به گزارش اخذ ویزا، یک سخنگوی دولت آلمان تداوم آتش بس طولانی در لیبی و سرانجام درگیری ها در این کشور آفریقایی را خواهان شد.

دولت آلمان آتش بس پایدار در لیبی را خواهان شد

با سفر به آلمان در زمستان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی دولت آلمان روز سه شنبه بر لزوم برقراری آتش بس پایدار در لیبی تأکید کرد.

اشتفن زیبرت سخنگوی دولت آلمان در گفت وگو با اسپوتنیک گفت: انتظار داریم آتش بس پایدار در لیبی مبتنی بر نتایج کمیته نظامی 5+5 باشد. معتقدیم ادامه این فرمول دلگرم کننده است و ما آن را گامی مهم به نسبت آتش بس شکننده که اکنون در لیبی داریم، می دانیم.

برلین پایتخت آلمان در 19 ژانویه (یکشنبه 29 دی) میزبان یک اجلاس بین المللی در خصوص لیبی با مشارکت کشورهای مختلف بود. حاضران در این اجلاس با صدور بیانیه ای خواهان آتش بس، متوقف کردن حملات به تاسیسات نفتی و اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی شدند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از بیش از 10 ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 802

به "دولت آلمان آتش بس پایدار در لیبی را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آلمان آتش بس پایدار در لیبی را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید