رباتی که با صدای کاربرش به ماشین تبدیل می گردد ، طرحی نو برای تشویق بچه ها به علم رباتیک

به گزارش اخذ ویزا، متخصصان علم رباتیک یک ربات اسباب بازی تبدیل شونده با نام T. 9 طراحی نموده اند که همانند کارتون ها تنها با فرمان صوتی تبدیل به یک ماشین تغییر شکل می دهد.

رباتی که با صدای کاربرش به ماشین تبدیل می گردد ، طرحی نو برای تشویق بچه ها به علم رباتیک

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، تا به امروز ربات های تغییر شکل دهنده زیادی در قالب اسباب بازی به میدان آمده است، اما اکثریت قریب به اتفاق آن ها به گونه ای طراحی شده اند که احتیاج به یاری کاربر دارند تا مثلا به یک خودرو، حیوان یا ابزار دیگری تغییر شکل دهند. اما T9 دقیقا شبیه به ربات هایی که در کارتون ها یا فیلم ها دیده ایم، بدون هیچ یاریی و فقط با دستور صوتی کاربرش به خودرو تبدیل می گردد. این ربات در واقع برای تشویق بچه ها به کدنویسی و همچنین علم رباتیک و هوش مصنوعی طراحی شده است.

استارتاپ Robosen Robotics ادعا می نماید که T9 نخستین رباتی است که در فضای ابزار های الکترونیک مصرفی می تواند به صورت خودمختار حرکت کند و از یک خودرو به یک ربات و برعکس آن تبدیل گردد و زمانی که به شکل ربات درمی آید روی دو پا راه برود و زمانی که به شکل خودرو درمی آید، روی چرخ هایش حرکت کند و تمامی این کار ها را به وسیله فرمان صوتی انجام دهد. لازم به ذکر است که این ربات مبتنی بر یک اپلیکیشن است و فرمان های صوتی را به وسیله این اپلیکیشن می گیرد.

آلکس اسکیلمن، مدیر اجرایی شرکت روبوسن، می گوید: T9 بسیار پیشرفته و دربرگیرنده 3000 فناوری و قطعه کاملا جدید درست و بدن آن با قطعات آلیاژ درجه یک ساخته شده است.

وی می افزاید: چشم انداز ما این بود که به کاربر چه پیر چه جوان، تجربه ای سرگرم کننده ارائه دهیم که مملو از فناوری هایی، چون هوش مصنوعی، برنامه نویسی و همچنین تفریح محض است.

یک اپلیکیشن اندروید و iOS روی گوشی هوشمند یا تبلت نصب می گردد و به صورت بلوتوث با این ربات ارتباط برقرار می نماید تا به آن دستورات صوتی لازم داده گردد. این ربات با استفاده از سه سیستم عامل برنامه نویسی - دستی، بصری و سه بعدی متحرک سازی می گردد. دانش آموزانی که مایل به یادگیری برنامه نویسی هستند توسط آموزش های آنلاین و رایگان پشتیبانی می شوند. زمانی که کسی بتواند یک حرکت در کدنویسی این ربات ایجاد یا تنظیم کند، می تواند در حافظه ربات ذخیره کند. این ربات فضای کافی برای ده ها هزار فرمان صوتی دیگر نیز دارد.

T9 از یک بدنه آلیاژ آلومینیومی ساخته شده و دارای پوسته ABS و پلی کربنات است. همچنین جالب است بدانید که در این ربات 23 تراشه اختصاصی و 22 موتور به کار رفته است که با الگوریتم های هوش مصنوعی برای اتصالات قطعات و تغییر شکل آن به کار می فرایند. زمانی که به شکل یک ربات است، ابعادی معادل 265 در 163 در 340 میلی متر و در زمان تبدیل به خودرو ابعادی معادل 287 در 198 در 149 میلی متر دارد. وزنش نیز حدود 48/1 کیلوگرم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 752

به "رباتی که با صدای کاربرش به ماشین تبدیل می گردد ، طرحی نو برای تشویق بچه ها به علم رباتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که با صدای کاربرش به ماشین تبدیل می گردد ، طرحی نو برای تشویق بچه ها به علم رباتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید