رقابت گسترده مردم آمریکا برای خرید سلاح در دوران کرونا

به گزارش اخذ ویزا، خبرگزاری خبرنگاران- خشونت های داخلی، همه گیری ویروس کرونا ، احساس ناامنی موجب شده تا بطور بی سابقه ای آمریکایی ها به خرید سلاح روی آورند.

رقابت گسترده مردم آمریکا برای خرید سلاح در دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران مجموعه عواملی همچون خشونت های داخلی، همه گیری ویروس کرونا که بیکاری گسترده را بدنبال داشت، احساس ناامنی و هراس از یگدیگر موجب شده تا بطور بی سابقه ای آمریکایی ها به خرید سلاح روی آورند بطوریکه یک پنجم از خریداران سلاح در سال 2020برای نخستین بار اقدام به خرید آن کردند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با پرداختن به این بحران روبه رشد امنیتی در داخل آمریکا نوشت: شهرها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه رجحان است، بطوریکه تنها در ماه مارس 2020 میلادی(فروردین1399) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال 1998 میلادی بدین سو سابقه نداشت.

خرید اسلحه در آمریکا همچنان داغ است

دکتر گارن جی. وینتمیوت پژوهشگر سلاح در آمریکا از دانشگاه داویس کالیفرنیا دراین مورد به نیویورک تایمز گفت: خرید سلاح رو به رجحان است امری که تا به امروز دیده نشده، معمولا مدتی این تب خرید سلاح فروکش می نماید اما همچنان خرید در سطح بالا ادامه دارد.

نیویورک تایمز نوشت: عواملی همچون شیوع ویروس کرونا و کشته شدن جرج فلوید و نا آرامی هایی که در تابستان سال گذشته (2020میلادی) به همراه داشت در شدت بخشیدن خرید سلاح تاثیر داشته بطوریکه آنالیز های مشترک انجام شده توسط دانشگاه دانشگاه نورت ایسترن واقع در ایالت ماساچوست و مرکز کنترل آسیب شناسی هاروارد نشان می دهد که یک پنجم از افرادی که سال گذشته اقدام به خرید سلاح کردند، افرادی هستند که برای نخستین بار مبادرت به خرید سلاح نموده بودند.

آمریکایی ها با یکدیگر در رقابت تسلیحاتی هستند

میزان مسلح شدن خانواده ها در سال 2016میلادی از 32 درصد به 239 درصد در سال 2020 رسیده است.

مارکز هریس داوسون نماینده شورای بخش جنوبی شهر لس آنجلس دراین باره به نیویورک تایمز گفت: آمریکایی ها در حقیقت در رقابت تسلیحاتی با یکدیگرند، به حدی که با کمبود سلاح همچون کمبود دستمال توالت در اوایل شیوع ویروس کرونا می ماند.

نیویورک تایمز نوشت: یک بینش نگران کننده هم اکنون درمیان آمریکاییان بوجود آمده که قصد دارند خود را از دیگران و یکدیگر مصون دارند.

افزایش شمار تیراندازی در آمریکا در سال 2020

درهمین حال آمار خشونت های خیابانی و مرگ و میر ناشی از تیراندازی در آمریکا در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و تنها در شهر شیکاگو، آمار قربانیان خشونت خیابانی با سلاح گرم در سال 2020 در مقایسه با سال 2019 افزایش 55 درصدی داشت.

تارنمای نشریه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی در 16 آذرماه 1399 نوشت: بنابرگزارش اداره پلیس شهر نیویورک تنها در سال 2020 یکهزار و 400 مورد تیراندازی دراین شهر را ثبت نموده که نسبت به سال گذشته و در فاصله زمانی ماه ژانویه تا نوامبر، 95.8 درصد افزایش تیراندازی و خشونت با سلاح گرم را نشان می دهد.

بیش از 20 کشته و مجروح در تیراندازی درفلوریدا

نمودار میزان تیراندازی های مرگبار در آمریکا همچنان سیر صعودی را طی می نماید و این بار در جریان تیراندازی که ساعاتی پیش درایالت فلوریدا رخ داد، دستکم دو نفر کشته و بیش از 20 تن دیگر مجروح شدند.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر اضافه کرد: به گفته مقامات پلیس محلی این تیراندازی در یک باشگاه بیلیارد در شهر میامی رخ داد.

به گفته مقامات اداره پلیس میامی این یک خشونت مسلحانه بوده و کوشش برای دستگیری ضارب یا ضاربان این تیراندازی درجریان است.

سی ان ان به جزئیات بیشتر این حادثه تیراندازی اشاره ای نکرد.

از زمان آغاز دولت بایدن ، میزان خشونت های خیابانی و تیراندازی های مرگبار در آمریکا افزایش یافته است.

درهمین حال نشریه آمریکایی نیویورک تایمز روز نهم خردادماه 1400 با پرداختن به این بحران خرید فزاینده سلاح در آمریکا که منجر به وخامت امنیتی در داخل آمریکا شده است، نوشت: شهرها در سراسر آمریکا شاهد افزایش صحنه قتل و کشتار است، اما چرخه فروش سلاح گرم در آمریکا همچنان روبه رجحان است، بطوریکه تنها در ماه مارس 2020 میلادی(فروردین1399) درخواست کنترل سابقه برای خرید سلاح گرم به یک میلیون تقاضا در یک هفته رسید، موضوعی که از سال 1998 میلادی بدین سو سابقه نداشت، اکنون آمریکایی ها در رقابت خرید سلاح با یکدیگر هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: visaro.ir شناسه مطلب: 1848

به "رقابت گسترده مردم آمریکا برای خرید سلاح در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت گسترده مردم آمریکا برای خرید سلاح در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید